چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
بهشهر

حوزه / حجت‌الاسلام و المسلمین گواهی با تأکید بر اینکه اگر علمای دین نبودند نامی و خبری از اسلام نبود، گفت: بی‌شک تجلیل از علما بعد از ۱۲۰۰ سال پس از غیبت امام زمان(عج)، وظیفه سنگینی بر عهده ماست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ساری، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالعلی گواهی در مراسم هفتمین روز درگذشت حجت‌الاسلام سید عربعلی جباری امام جمعه فقید بهشهر که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: مرحوم جباری در حرکت بسیار ارزشمند دسته جات عزاداری در روز عاشورا چندین ساعت به اتفاق مسئولان می‌ایستاد و از عزاداران استقبال می‌کرد و امسال نیز در شب شام غریبان بعد از روضه خوانی مُزد ۵۰ سال روضه خوانی خود را گرفته و به دیار حق شتافت.

وی افزود: حقیقتاً افتخاری بالاتر از این نیست که انسان روز عاشورا جامه عزا برتن بوده و شب شام غریبان سیدالشهدا(ع) آسمانی شود و برای یک فرد روحانی افتخاری بزرگ‌تر از این نیست که روضه خوان امام حسین(ع) باشد و در همان مجلس جان به جان آفرین تسلیم نماید.

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح کشور، با تأکید بر اینکه اگر علمای دین نبودند نامی و خبری از اسلام نبود، خاطرنشان کرد: بی‌شک تجلیل از علما بعد از ۱۲۰۰ سال پس از غیبت امام زمان(عج)، وظیفه سنگینی بر عهده ماست و لذا باید نقش مهم علما و روحانیت در نگاهبانی از قلعه دین و دیانت را به درستی برای جامعه تبیین کنیم.

وی ادامه داد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، روحانیت قربانی فیزیکی و شخصیتی شدند و بزرگترین نسل ما شهید مطهری را ترور فیزیکی کرده و اولین ترور عقیدتی شهید مطهری بود که اگر حیات داشت، برکات ایشان برای عصرها و نسل‌ها مورد توجه بود.

وی تأکید کرد: شهادت شهید مطهری ضایعه سنگینی برای اسلام و انقلاب بود و سپس شهید بهشتی‌ها و شهدای محراب و شهدای روحانیت، شهید دستغیب به عنوان‌مجسمه تقوا را به شهادت رساندند.

حجت‌الاسلام و المسلمین گواهی اظهار کرد: امروز تلاش‌های بسیاری صورت می‌گیرد تا مردم را از حوزه‌های علمیه و روحانیت جدا کنند، لذا باید حامی روحانیت، دین و در مسیر انقلاب و ولایت بود تا آسیبی به مملکت نرسد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha