پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
12

حوزه / دبیر ششمین کنگره بین‌المللی حقوق پزشکی گفت: پیوند عمیقی بین فقه و پزشکی در پیشینه تمدنی اسلام و ایران وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ساری، محمود عباسی در ششمین کنگره بین‌المللی حقوق پزشکی با محوریت خطاهای پزشکی که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، با بیان اینکه در پیشینه تمدنی اسلام و ایران، پیوند عمیقی بین فقه و پزشکی وجود داشته و اخلاق پیش نیاز طب بالینی بوده است، اظهار داشت: گمشده طبابت امروز، حکمت است و از پیشینه تمدنی خود، فاصله گرفته‌ایم.

وی همچنین از ایجاد پیوند و هم‌افزایی افکار مختلف جامعه پزشکی و حقوقی حوزه سلامت به عنوان رسالت این کنگره یاد کرد و گفت: جامعه پزشکی، دندانپزشکی و حقوقی ما لازم است در کنار یکدیگر برای یافتن راهکاری برای چالش‌های زمانه قرار گیرند، تا به پاسخ برسند.

وی تأکید کرد: وقتی در آموزه‌های دینی ما بر امنیت و سلامت تاکید می‌شود، می‌بینیم در حوزه امنیت در کشور اقدامات بسیار خوبی رخ داده، اما متأسفانه حوزه سلامت مغفول مانده و در حوزه قوانین نیز وضع به همین منوال است.

دبیر علمی این کنگره ابراز کرد: در حوزه امنیت قوانین سخت و سرکوب کننده‌ای دیده شده، اما در حوزه سلامت قوانین پاسخگو و متناسب نیست.

وی با تأکید بر اینکه رسانه ملی در دعوت از کارشناسان حوزه سلامت از وزارت بهداشت استعلام بگیرد، اظهار کرد: متأسفانه شاهد حضور اشخاصی تحت عناوین متخصص پزشکی به عنوان کارشناس هستیم که بعضاً مقبولیت ندارند.

وی با اشاره به برگزاری شش نشست تخصصی طی برگزاری ششمین کنگره بین‌المللی حقوق پزشکی، بیان کرد: بحث و تبادل در حوزه‌های مختلف مهم و اساسی می‌تواند در دستگاه قضائی و نظام سلامت تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha