پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
سید حسین حسینی  قمی

حوزه / کارشناس دینی گفت: عدم پایداری خانواده‌ها به ویژه خانواده‌های جوان به دلیل استفاده نادرست از تلفن‌های همراه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی در مراسم عزاداری مکتب الصادق با اشاره به راه‌های حفظ نورانیت و معنویت عزاداری برای سیدالشهدا(ع)، اظهار داشت: در دهه دوم محرم یک مسئله مهم و یکی از پرسش‌هایی که به ویژه جوانان دارند، این است که پس از این دهه که انسان معنویت و روحانیتی پیدا می‌کند، چگونه این معنویت حفظ شود؟

وی افزود: اگر انسان ۱۲۰ سال نیز در مجلس امام حسین(ع) حاضر شود، اما اگر یک کار را انجام ندهد شیطان مجدد سراغ انسان می‌آید و آن نورانیت را از بین می‌برد و آن کار این است که زمینه‌های وسوسه شیطان را از خود دور نکند.

این کارشناس دینی، با بیان برخی زمینه‌ها و بسترهای ارتکاب به گناه، گفت: در روایت است ابوبصیر صحابی امام صادق(ع) و معلم قرآن بود، در جلسه درس قرآن با زنی شوخی کرد، روز بعد زمانی که به محضر امام رسید، حضرت از آن واقعه خبر داد و به ابوبصیر فرمود این جلسه و درس را تعطیل کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی عنوان کرد: درباره بحث حجاب در برنامه سمت خدا صحبت نمی‌کردیم و از مردم تا مسئولان درخواست می‌کردند درباره این موضوع صحبت شود، در عین حال ادبیات طرح موضوع حجاب را پس از سه ماه گفت‌ گو درباره مسئله خانه و خانواده پیدا کردیم و چند هزار پیام ارسال شد.

وی اضافه کرد: در این پیام‌ها متوجه شدیم امروز دلیل اصلی طلاق گوشی‌های تلفن همراه، اینستاگرام و فضای مجازی آزاد و باز است و این مسئله با فیلتر و فیلترشکن رفع نمی‌شود، بلکه با ایمان و باور درست می‌شود.

این کارشناس دینی، عدم پایداری خانواده‌ها به ویژه خانواده‌های جوان به دلیل استفاده نادرست از تلفن‌های همراه را دلیل عمده طلاق‌ها دانست و ابراز کرد: با وجود این همه طلاق و جدایی که دلیل اصلی آن گوشی‌های تلفن همراه است، زوج‌ها چگونه انتظار دارند همسر آنها به زندگی دل بسته باشد، لذا یا باید به وضع موجود راضی بود یا باید خودکنترل باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید کانون خانواده از بین نرود، در وهله اول باید فضای مجازی را کنترل کرد، سپس فضای کوچه و بازار را کنترل نمود و زمینه‌های انجام گناه را جدی گرفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی با تاکید بر آموزش مهارت نه گفتن به نوجوانان و جوانان توسط والدین، اظهار کرد: نوجوانان و جوانان باید به این مسئله اهمیت دهند که نه گفتن هنر است و هر فردی که انسان را دعوت به هر کار یا رفتن به هر مکان نمود، نباید آن را اجابت کنند، چرا که بسیاری افراد با یک شب از راه خارج شدند و بسیاری نیز مسیر عمر آنها تغییر کرد و اصلاح نشدند.

وی تأکید کرد: یک شب، یک رفیق ناباب، یک گناه و یک وسوسه شیطانی می‌تواند همه چیز را از بین ببرد، لذا اگر می خواهیم نورانیت دهه اول محرم حفظ شود، باید زمینه‌های گناه را از بین ببریم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha