شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
یادواره شهدای جامعه اطلاعاتی قم

در آستانه چهلمین‌ سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات یادواره ۱۱۴ شهید جامعه اطلاعاتی استان قم با حضور رئیس جامعه مدرسین حوزه و وزیر اطلاعات برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عالمی مدیرکل اطلاعات استان قم طی سخنانی در ابتدای این همایش اظهار داشت: شهدای جامعه اطلاعاتی در ایجاد امنیت در کشور نقش بسیار مهمی را ایفا کردند.

وی افزود: ما امروز مدیون خون شهدا هستیم هر چند به دلایلی نتوانسته ایم تاکنون آنگونه که باید و شاید از آنان یاد کنیم و از خانواده‌های بزرگوارشان تجلیل نماییم.

مدیرکل اطلاعات استان قم ادامه داد: جامعه اطلاعاتی کشور این افتخار را دارد که در این چهار دهه، همواره با دستاوردهای مهم و امنیت ساز موجب سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است و فرصت بسیار مغتنمی است که در چهلمین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات، از رشادت‌های شهدای این عرصه یاد شود.

وی تصریح کرد: برقراری امنیت فراگیر در داخل کشور علیرغم توطئه‌های گوناگون و نیز نقش آفرینی در جبهه مقاومت، از افتخارات مجموعه عظیم اطلاعات کشور است.

عالمی تاکید کرد: نیروهای اطلاعات همواره در خط ولایت، با انگیزه الهی در حال خدمت به آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی هستند.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مراسم یادواره ۱۱۴ شهید جامعه اطلاعات استانی قم، با اشاره به آیات و برخی روایات کار سربازان گمنام امام زمان (عج) را مجاهدت در راه احیای دین اسلام دانست و گفت: همه ما موظف هستیم قدردان سربازان گمنامی باشیم که هیچگاه شناخته نمی‌شوند و با اخلاص تمام برای حفظ امنیت و آرامش مردم شبانه روز تلاش می‌کنند.

وی افزود: امروز در کشور شاهد برگزاری صدها جلسه و مراسم هستیم که در سایه این مجاهدت های خاموش در امنیت کامل برگزار می شود که اینها همه مرهون جانفشانی سربازان گمنام امام زمان (عج) است که آنها کارشان با به خاطر خداوند انجام می‌دهند.

سردار حاج علی فضلی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس هم در این جلسه با ذکر خاطراتی از رشادت‌های جامعه اطلاعات در دوران جنگ تحمیلی، اظهار کرد: هیچ عملیاتی بدون کار اطلاعاتی به پیروزی منجر نشد و اگر امروز ما به علمیات های خود در هشت سال دفاع مقدس می بالیم بخاطر همین مجاهدت‌ها است.

در ادامه این مراسم از خانواده معظم شهدای جامعه اطلاعات استان تجلیل و از مجموعه مستندهای صدا و سیمای مرکز قم و کتاب و اینفوگرافی ۱۱۴ شهید جامعه اطلاعاتی استان رونمایی شد.

از ۱۱۴ شهید جامعه اطلاعاتی استان ۹۶ شهید به لشکر عملیاتی امام علی بن ابیطالب (ع) و ۹ شهید دیگر نیز به اداره کل اطلاعات استان اختصاص دارد.

مابقی شهدای جامعه اطلاعاتی استان هم از سربازان گمنام امام زمان (عج) بوده‌اند که در ارتش، فراجا و ستاد نیروهای مسلح به خدمت اشتغال داشته‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha