شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
نماز جمعه

حوزه/ امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به جایگاه رفیع نماز جمعه به عنوان فریضه عبادی و سیاسی که به جامعه بصیرت می‌دهد، گفت: در عظمت و تاثیرگذاری این جایگاه همین بس است که در سال‌های ۶۰ و ۶۱ شاهد شهادت پنج شهید در محراب عبادت بودیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی امام جمعه موقت بیرجند امروز در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند، با تأکید بر همراهی با ولایت و شخصیت‌های راسخ در ایمان، اظهار داشت: امروز مصادف با سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که این نماز با حکم امام راحل به اقامت آیت الله طالقانی در تهران با حضور میلیونی مردم برگزار شد.

وی با اشاره به جایگاه رفیع نماز جمعه به عنوان فریضه عبادی و سیاسی که به جامعه بصیرت می‌دهد، تصریح کرد: در عظمت و تاثیرگذاری این جایگاه همین بس است که در سال‌های ۶۰ و ۶۱ شاهد شهادت پنج شهید در محراب عبادت بودیم.

امام جمعه موقت بیرجند، با بیان اینکه پنجم مرداد ماه سالروز عملیات مرصاد در سال ۱۳۶۷ است، یادآور شد: در این عملیات نیروهای ارتش و سپاه با همدلی و هم‌افزایی بساط منافقین را درهم شکستند که درس بزرگی برای همه منافقان در طول تاریخ است.

حجت الاسلام نوفرستی بیان کرد: در این هفته بحث آغاز کار دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم مطرح است که از نگاه عمیق و ولایی و دینی و عقلی این است که باید فرصتی برای نظام باشد.

وی تصریح کرد: نقش مجلس شورای اسلامی ریل‌گذاری، سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری مناسب است و همدلی قوای سه گانه به ویژه مجلس و دولت یکی از انتظارات رهبر معظم انقلاب است.

امام جمعه موقت بیرجند، با اشاره به اینکه مردم انتظار دارند نمایندگان مجلس با نگاه ولایی و ملی در خدمت به اسلام و مسلمین باشند و خود را خادم ملت بدانند، اظهار کرد: آن کسی را باید میدان‌دار میدان اقتصاد، میدان فرهنگ، میدان فعالیت‌های سازندگی و میدان تولید کرد که امین باشد، صادق باشد، متدین باشد و از بُن دندان به جمهوری اسلامی و نظام اسلامی معتقد باشد.

حجت الاسلام نوفرستی با تأکید بر اینکه ایمان، امید به آینده و نگاه مثبت به افق از شاخص‌های مهم است، ادامه داد: همچنین تشرّع و متشرّع بودن، اشتهار به پاکدستی، به صداقت، نگاه ملی یک معیار است.

وی بیان کرد: هم بر عهده نمایندگان مجلس و هم بر عهده رئیس‌جمهور است که این کار را انجام بدهند تا مجموعه‌ هیئت وزیران خوب، کارآمد، به درد بخور، متدین، انقلابی‌ سر کار بیایند و بتوانند مسائل کشور را پیش ببرند.

امام جمعه موقت بیرجند متذکر شد: تنفیذ حکم ریاست جمهوری از سوی مقام رهبری در حقیقت اعتبار بخشیدن یا مشروعیت دادن به ریاست وی بر قوه‌ مجریه است.

حجت الاسلام نوفرستی، با اشاره به اینکه مسئله‌ غزه، همچنان مسئله‌ اول دنیای اسلام است، عنوان کرد: پهپاد انصار الله یمن با قدرت با همه تجهیزاتی که رژیم اسرائیل دارد به هدف برخورد می‌کند و وحشت و زمینه ناامنی در اسرائیل و موج مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد(ع) یادآور شد: امام سجاد(ع) در قیام خونین کربلا مدت کوتاهی بنا به مشیت الهی بیمار بود و پس از بهبودی، مدت ۳۴ سال امامت و زعامت جامعه مسلمین را تداوم بخشید.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: وقتی از امام سجاد(ع) پرسیدند در سفر کربلا، سخت‌ترین مصیبت‌های شما کجا بود، سه بار فرمودند: «الشام، الشام، الشام».

حجت الاسلام نوفرستی یادآور شد: در شام اسرای آل محمّد(ص) را در حالی که به ریسمان بسته شده بودند، به مجلس یزید وارد کردند، وقتی بدان حال در پیش روی یزید ایستادند سر امام را در برابر یزید می‌گذارند و این صحنه از سوزناک‌ترین صحنه‌هایی است که برای امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) اتفاق می‌افتد، چرا که یزید ملعون بر سر امام توهین کرده و شماتت می‌کند و با قرائت اشعاری خود را پیروز میدان می‌داند و به مردم اجازه حضور می‌دهد و در آن مجلس به لب‌های مقدس امام جلوی چشم اسرا خیزران می‌زند.

وی به تاثیر خطبه‌های امام سجاد(ع) در مجلس شام اشاره کرد و یادآور شد: آن حضرت در این خطبه می‌فرماید: «خدا ما را برتری داده به هفت چیز، اول اینکه محمد رسول خدا و پیغمبر از ماست، علی صدیق امت، شیر بیشه شجاعت، حمزه، جعفر طیار و دو سبط پیامبر حسن و حسین از ما هستند، ای مردم! من فرزند مکه و منایم، من فرزند زمزم و صفایم، من فرزند کسی هستم که حجر الاسود را با ردای خود حمل و در جای خود نصب فرمود، من فرزند حسین، شهید کربلایم، من فرزند آنم که در خون آغشته شد و پریان در عزای او گریستند، من فرزند آنم که پرندگان در ماتم او شیون کردند...».

امام جمعه موقت بیرجند تأکید کرد: امام زین‌العابدین(ع) با خواندن این خطبه حقایق را آشکار ساخت و تلاش ۴۰ ساله بنی‌امیه برای تخریب چهره امام علی(ع) و دروغ‌گویی آن‌ها را برملا ساخت و با بیان مظلومیت فاتح خیبر، قلب‌ها را تسخیر و شام را فتح کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha