شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
نمازجمعه جم به روایت تصویر

حوزه/ حجت‌الاسلام محمدی تاکید کرد: مهمترین شاخص افراد معرفی شده، اعتقاد به نظام و انقلاب اسلامی به طور کامل، ولایت باور و ولایت یاور کسانی که قرار است در قامت وزیر نقش ایفا کنند باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، نمازجمعه امروز شهر جم با شرکت مردم ولایتمدار این شهر و به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمدی امام جمعه شهرستان جم در مصلای امام صادق علیه‌السلام جم برگزار گردید.

امام جمعه جم با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای به نکته‌های تبیینی از بیانات امام امت در این دیدار گفت: اولین آزمون مجلس و دولت، در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و انتظارات مردم است.
وی افزود: توصیه‌های رهبر حکیم انقلاب در دیدار نمایندگان، ضمن دعوت به همدلی و تعامل، شاخص‌هایی را برای تشکیل کابینه دولت آینده ارائه دادند که توجه به این شاخص‌ها می‌تواند محور رایزنی و تعاملات مجلس و دولت باشد.ح

حجت‌الاسلام محمدی با تاکید بر رعایت شاخص های ذکر شده برای تصدی وزارت از سوی امام خامنه ای تاکید کرد: مهمترین شاخص افراد معرفی شده، اعتقاد به نظام و انقلاب اسلامی به طور کامل، ولایت باور و ولایت یاور کسانی که قرار است در قامت وزیر نقش ایفا کنند باشد.

امام جمعه جم با اشاره به کمک مجلس به پیشرفت دولت در خدمت به مردم عنوان داشت: مجلس با ریل‌گذاری، می‌تواند بسترساز کارآمدی دولت باشد؛ مجلس شورای اسلامی دو شأن اصلی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران طبق اصول ۷۱ تا ۹۰ دارد: *اول قانون‌گذاری * دوم نظارت.
وی با گرامیداشت ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نمازجمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی (۱۳۵۸ش) اظهار داشت: یاد امام عظیم الشان (ره) احیاگر این فریضه عبادی سیاسی و همه شهداء بویژه شهدای محراب را گرامی می داریم سیره امام المسلمین در بحث نمازجمعه «دانش» و «اخلاص» و «همدلی» و «تبیین» است.

وی بیان کرد: امام جمعه باید محور تعامل با توده‌های مؤمن و پرشور مردمی به‌ویژه جوانان قرار گیرد و ارتباط صمیمانه با علمای اعلام، دانشگاهیان، فرزانگان و مجموعه‌های انقلابی، همدردی با ایثارگران و ضعفای جامعه، همواره مدّ نظر داشته باشد.
خطیب جمعه جم چهار مؤلفه (دانش، اخلاص، همدلی و تبیین) در کنش امامتی حضرت امام خامنه ای را به مشهود دانست و تاکید کرد: در بین مناصب روحانیتی، نهاد امامت جمعه به واسطه اینکه «بهر و بخشی از دستگاه رهبری» است و به عنوان پایگاه و مرکز نزدیک به ذهن و گوش و جسم مردم در سراسر کشور، ادامه‌دهنده خط و جریان رهبری و هدایت جامعه اسلامی است، تأسی‌اش از سیره امامان انقلاب در مردم‌باوری، مردم‌مداری و مردم محوری، نه تنها باید بیشتر از همه باشد، بلکه باید الگو و شاخص زیست روحانیت در متن و بطن جامعه و مردم باشد.

وی با اشاره به تنفیذ حکم ریاست جمهوری به منتخب مردم از سوی مقام عظمای ولایت گفت: حکم تنفیذ از سوی مقام رهبری در حقیقت اعتبار بخشیدن یا مشروعیت دادن به ریاست منتخب مردم بر قوه‌ی مجریه است.
امام جمعه جم افزود: امور اجرایی جامعه نیز از جمله شئون ولایت است و به همین دلیل رییس قوه‌ی مجریه باید منصوب یا مأذون از جانب او باشد؛ در تمام تنفیذنامه‌هایی که از سوی امام خمینی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه یا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای رؤسای جمهوری اسلامی ایران صادر شده، ابتدا عبارت «تنفیذ رأی مردم» و سپس «انتصاب به ریاست جمهوری» دیده می‌شود.
حجت‌الاسلام محمدی اضافه کرد: در جمهوری اسلامی ایران میان «انتخاب مردم» و «انتصاب ولی فقیه» به طرز زیبایی جمع شده است برای رییس جمهور منتخب در سایه سار ولایت آرزوی توفیق و پیروزی در امر خطیر اداره کشور عزیز و مقتدر ایران اسلامی داریم.
امام جمعه جم در ادامه به اهمیت حملات انصارالله به تل آویو اشاره‌کرد و گفت: با حمله انصار الله یمن به تل‌آویو که بدون شک آخرین مورد آن نخواهد بود، اکنون ترس و وحشت اراضی اشغالی را فراگرفته است و پیش‌بینی می‌شود که دامنه اعتراضات علیه دولت نتانیاهو در هفته‌های آتی گسترش یابد که خواستار توقف جنگ در غزه و بازگرداندن اسرای خود هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha