شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه شهرستان ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سفارشات رهبری توجه کنند و کابینه رئیس جمهور منتخب نیز براساس معیارهای رهبری باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ارومیه که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به ضرورت توجه به مسئله زکات، اظهار داشت: کشاورزان و افرادی که پرداخت زکات بر آنها واجب است از این مسئله غافل نشوند چرا که زکات از واجبات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به ۵ مرداد سالروز برپایی اولین نماز جمعه بعد از انقلاب با حکم امام راحل، افزود: برگزاری نماز جمعه یک نعمت است که خوشبختانه بعد از انقلاب در شهرهای مختلف رواج یافته و برپا می‌شود.

امام جمعه ارومیه، با اشاره به فضیلت برپایی نماز جمعه خاطرنشان کرد: نماز جمعه به قدری مهم و با ارزش است که سوره‌ای در این خصوص نازل شده و در این سوره انسان‌ها به برپایی نماز جمعه دعوت و تاکید شدند، لذا غفلت از حضور در نماز جمعه موجب خسران می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با بیان اینکه مسئولان وظیفه دارند در نماز جمعه شرکت کنند و امکانات لازم برای حضور عموم مردم را در این آیین عبادی سیاسی فراهم کنند، ابراز کرد: خطیب در نماز جمعه یک وظیفه دارد و آن هم دعوت مردم به تقواست، نماز جمعه باید در تراز نظام برپا شود و مسئولان زمینه مشارکت حداکثری را تقویت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی، با اشاره به دیدار رئیس مجلس و نمایندگان با رهبر معظم انقلاب، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در این جلسه حرف‌های مهمی را بیان کردند و فرمودند مجلس فقط پرسشگر و مطالبه‌گر نباشد و باید پاسخگوی مصوبات هم باشد، نمایندگان باید در نطق‌های خود با ادب حرف بزنند و ادب از مجلس به جامعه رواج یابد، همچنین رهبری فرمودند سه قوا باید با هم همکاری کنند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: دولت باید با معیارهای رهبری وزیر به مجلس معرفی کند و نمایندگان هم با معیارهای بیان شده توسط ایشان وزرا را تایید کنند، معیارهای اساسی آن است که رهبری معرفی می‌کنند نه افرادی که معیارهای پوچ را بیان کرده و می‌گویند باید به افرادی که مسلمان نیستند امتیاز بدهیم.

وی تأکید کرد: باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سفارشات رهبری توجه کنند و کابینه رئیس جمهور منتخب نیز براساس معیارهای رهبری باشد.

وی با اشاره به حق گوش بر گردن انسان و ضرورت مراقبت از گناهان گوش، گفت: انسان نباید به کلمات باطل، توهین به دین و آیات قرآن، تهمت و شایعات گوش دهد چرا که گوش دادن به این سخنان انسان را شریک در این گناهان می‌کند و باید در روز قیامت پاسخگو باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha