شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
تصاویر / دیدار امام جمعه و جمعی از روحانیون فامنینی با نماینده ولی فقیه در استان همدان

حوزه / حجت‌الاسلام‌ غفاری گفت: نماز جمعه متعلق به همه مردم جامعه است و با یک فرد و جناح خاص نمی‌تواند نماز جمعه شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت‌الاسلام‌ علی غفاری امام جمعه فامنین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان، با اشاره به آثار تقوا که جلوی خدعه‌ها و حیله‌های شیطان را می‌گیرد، اظهار داشت: نماز جمعه اهرم حکومتی نیرومند سیاسی برای ایجاد همبستگی و وحدت در بین مردم بوده تا عدل را برپا نگه دارند.

وی افزود: در هفته پیشرو مناسبت روز نماز جمعه را داریم، نماز جمعه متعلق به همه مردم جامعه است و با یک فرد و جناح خاص نمی‌تواند نماز جمعه شکل بگیرد و باید توجه شود که حضور شما مردم تقویت کننده نماز جمعه است.

حجت‌الاسلام غفاری خاطرنشان کرد: از برکات نماز جمعه، مبدأ جمعه بودن آن می‌باشد و پشتیبانی شما که باعث حل مشکلات شهرستان می‌شود.

امام جمعه فامنین با تأکید بر اینکه یکی از راه‌های جلوگیری از فتنه دشمن برپایی نمازجمعه است، تصریح کرد: نماز جمعه مانع تسلط یافتن فردی و اجتماعی شیطان بر مردم است، نمازهای روزانه جلوی اِستَحواض فردی و نماز جمعه نیز جلوی اِستِحواضِ اجتماعی شیطان را می‌گیرد، اهمیت نماز جمعه آنجایی مشخص می‌شود که اِستِحواضِ اجتماعی خیلی خطرناک‌تر از اِستِحواضِ فردی است.

وی خاطرنشان کرد: نباید عبادت‌های اجتماعی از جمله نماز جمعه را فراموش کنیم، خاصیت نماز جمعه کینه زدایی است که با آن دل‌ها به هم نزدیک شده و شیطان را فراری می‌دهد.

حجت‌الاسلام غفاری با بیان اینکه نماز جمعه لطافت روح و نشاط معنوی برای مردم و نمازگزاران را به دنبال دارد، گفت: نماز جمعه فریضه عمومی است تا مردم موعظه شوند و از معصیت در برابر خدا هراس داشته باشند، همچنین نیازها، اوامر و دستوراتی که به اصلاح مردم و فساد جامعه‌ اسلامی مرتبط است در آن اعلام می‌شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha