دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 29, 2024
جلسه دفاعیه

حوزه/ طلبه سطح سه رشته تفسیر و علوم قرآن مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا(س) خمینی شهر از پایان نامه خود با عنوان «بررسی تأثیر عوامل غیر مادی بر زندگی دنیوی انسان از نظر قرآن و سنت»، دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، نرجس اله یورتی طلبه سطح سه رشته تفسیر و علوم قرآن مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا(س) خمینی شهر از پایان نامه خود با عنوان «بررسی تأثیر عوامل غیر مادی بر زندگی دنیوی انسان از نظر قرآن و سنت»، با راهنمایی حجت الاسلام غلامرضا احسانی و داوری حجت الاسلام اصغر هادی دفاع کرد.

خانم یورتی در دفاع از پایان نامه خود اظهار داشت: تعارض با قوای عقلی انسان قرار می‌گیرد، لذا برخی با رد و انکار آنها فقط به مادیات پرداخته و همه چیز را تصادفی دانسته، گویی خود را به خواب زده‌اند و هر چیزی را با تجربه علمی پذیرا می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر انسان دقیق شود، خواهد دید علاوه بر مادیات در اطراف او چیزهایی وجود دارد که مادی نیستند، اما بر زندگی دنیوی انسان تأثیرات زیادی می‌گذارند، این عوامل غیر مادی که با حواس پنجگانه ما ارتباطی ندارند فوق العاده زندگی دنیوی را تحت تأثیر قرار می‌دهند که انسان می‌تواند با ایمان به خداوند و ایمان به غیب و معاد و سفارشات اهل بیت(ع)، بُعد الطبیعه موجودات مجرد و ویژگی‌های آنها، بهترین اثرات را در زندگی دنیوی مشاهده کند.

طلبه مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا(س) خمینی شهر، خواب را یکی از امور غیر مادی عنوان کرد و گفت: به وضوح گاهی انسان می‌فهمد با اینکه در گوشه‌ای خوابیده، اما روح او به جاهایی سفر کرده و ارتباط با دیگر نقاط داشته که جدا از جایی است که جسم او آرامیده است.

وی خاطرنشان کرد: گاهی این خواب‌ها تعبیر دارد و گاهی خیر و گاهی تعبیر به خواب‌های شیطانی می‌شوند که در آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) بسیار در مورد تأثیرات امور غیر مادی بر زندگی دنیوی و اخروی انسان سخن به میان آمده است.

طلبه مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا(س) خمینی شهر، با اشاره به اینکه موجوداتی مانند ملائکه، جن و شیطان که خود موجوداتی صاحب عقل و شعورند و یا عوامل غیر مادی مانند صدقه، دعا که هم خود انسان آثار آنها را در زندگی درک می‌کند، اظهار کرد: این پایان نامه در صدد بررسی تأثیرات فوق العاده این امور بر زندگی انسان بوده که هر کدام از آنها مورد بررسی قرار داده شده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha