دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 29, 2024
رشته تربیت دینی کودک و نوجوان

حوزه/ اولین جلسه دفاع پایان نامه سطح سه رشته تربیت دینی کودک و نوجوان با موضوع اثربخشی آموزش خودآگاهی و خودکنترلی با رویکرد اسلامی بر عزت نفس و جرئت‌ورزی دختران نوجوان در اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، خانم فاطمه علیجانی، طلبه مدرسه علمیه تخصصی مجتهده امین(ره) اصفهان در دفاع از پایان نامه خود گفت: این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی آموزش خودآگاهی و خودکنترلی با رویکرد اسلامی بر عزت‌نفس و جرأت‌ورزی دختران نوجوان انجام شد.

وی گفت: روش پژوهش از نوع نیمه‌آزمایشی با دو گروه (پیش‌آزمون - پس‌آزمون با گروه کنترل) است. جامعه آماری پژوهش حاضر تمام دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه متوسطه اول سمیه شهر اصفهان است. در این تحقیق ۳۰ دانش‌آموز به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه قرار داده شدند.

خانم علیجانی بیان کرد: در این تحقیق اطلاعات به شیوه میدانی با استفاده از بسته آموزشی خودآگاهی و خودکنترلی با رویکرد اسلامی و پرسش‌نامه عزت‌نفس و جرئت‌ورزی است. پس از پایان مداخله بر روی گروه آزمایش، نمرات پس‌آزمون آزمودنی‌های هر دو گروه با کنترل نمرات پیش‌آزمون مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی گفت: برای تجزیه‌وتحلیل آماری داده‌ها از تحلیل کوواریانس به کمک نرم‌افزار SPSS استفاده شد. یافته‌ها نشان داد که آموزش خودآگاهی و خودکنترلی با رویکرد اسلامی تأثیر معنادار بر عزت نفس عمومی دارد و به طور معناداری باعث افزایش آن می‌شود. در مورد متغیر جرئت‌ورزی یافته‌ها نشان داد که آموزش خودآگاهی و خودکنترلی با رویکرد اسلامی تأثیر معناداری بر جرئت‌ورزی نداشته و باعث افزایش آن نمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha