دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 29, 2024
تصاویر/ نشست تخصصی هم اندیشی رسانه اربعین در اندیشه رهبر معظم انقلاب

اکبری تصریح کرد: ما بایستی بتوانیم جامعه خود را در راستای اربعین آموزش دهیم، حتی نظام آموزشی کشور بایستی برای امتداد اربعین سرمایه گذاری کند و پای کار بیاید و مسئولین امر نیز از فضای آموزشی کشور به طور جدی بهره برداری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر کمال اکبری رئیس دانشکده دین و رسانه در نشست تخصصی "هم اندیشی رسانه اربعین در اندیشه رهبر معظم انقلاب" که امروز ۸ مرداد ۱۴۰۳ به همت مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) جمکران برگزار شد، ذیل موضوع «رسانه اربعین و نقش آن در جهل زدایی و جهانی و تقویت دین داری جوانان» گفت: هدایت انسانی و همبستگی انسانی در یک واقع یکی از اهداف بزرگ اربعین است.

وی ادامه داد: زیارت اربعین که به سند معتبر نقش شده، می‌فرماید وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ در واقع مسیر کار برای ما روشن شده است که امام حسین (ع) از همه چیز خود گذشت که عالی‌ترین نوع فداکاری را نشان می‌دهد و یکی از فلسفه اصلی این قیام این است که می‌خواهند بندگان خدا را از ضلالت و گمراهی نشان بدهد و این را به مسلمین نمی‌گوید؛ بلکه کل عباد، جامعه جهانی و بشریت را مورد خطاب قرار می‌دهد.

اکبری با تأکید بر هدف رهایی بشریت از ضلالت و گمراهی با قیام امام حسین(ع)، خاطرنشان کرد: در پایان اگر این بندگان خداوند از این گمراهی نجات پیدا کنند و از جهل بیرون آیند در واقع آن سعادت، فلاح و رستگاری برایشان به ارمغان خواهد آمد.

وی افزود: وظیفه ما در امتداد فداکاری امام حسین و مسیری که اربعین برای ما باز کرده که در واقع یکی از راهنماهای جهل زدایی از جامعه بشری در امتداد اربعین است که بتواند جامعه امروز ما و بشریت را از جهالت‌های مختلف دور کند، حال چه نقشی را ما می‌توانیم داشته باشیم؟ درواقع امروز نقش رسانه‌ها در امتداد اربعین برای جهل زدایی از جامعه بشریت و راه انداختن همان جهاد تبیین، بیان اتفاقات و فلسفه‌ها و به وجود آوردن فضایی که هیچ گاه واقعه‌ای مثل عاشورا اتفاق نیفتد و بار دیگر یک ولی خدا قربانی نشود.

رئیس دانشکده دین و رسانه با بیان لزوم شناخت ولی خدا توسط آحاد جامعه بشری یادآور شد: رهبر معظم انقلاب نیز از اینکه اربعین را به مثابه رسانه قرار می‌دهد، خود یک رسانه است؛ اما ما چطور می‌توانیم از این بهره برداری کنیم و به آن امتداد دهیم؟

وی ادامه داد: ما بایستی جامعه خود را با رعایت قاعده الأقرب فالأقرب را در پرتو این امر آموزش دهیم و علاوه بر اینکه فرمایش همه بزرگواران در این نشست خوب و عالی بود، من می‌خواهم جلوه دیگر را یادآور شوم که بیان من در واقع یک نقطه دیگر را هدف قرار می‌دهد که ما بایستی بتوانیم جامعه خود را در راستای اربعین آموزش دهیم، حتی نظام آموزشی کشور بایستی برای امتداد اربعین سرمایه گذاری کند و پای کار بیاید و مسئولین امر نیز از فضای آموزشی کشور به طور جدی بهره برداری کنند.

اکبری، آموزش و آشنایی مردم با اهداف قیام امام حسین(ع) از طریق و رهگذر اربعین را لازم دانست و اظهار داشت: چه کسی که شرکت می‌کند و چه کسی استعداد ظرفیتی را برای حضور دیگران آماده می‌کند و چه حتی کسی که توان و توفیقی پیدا نمی‌کند که در این سالها و انتظار آینده و شرکت در این برنامه را پیدا می‌کند که خود این دستگاه و دانشگاه اربعین را باید با نظام آموزشی کشور پیوند بدهیم و آن هم نه در داخل دانشگاه‌ها؛ بلکه باید بدانیم که تمام ارکان و حوزه‌های دانشگاه بایستی در این زمینه ورود کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha