چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ |۲۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 31, 2024
کد خبر: 1173581
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۲
تصاویر/بازدید مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی از مدرسه علمیه فاطمه الزهرا اراک

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی با اشاره به بیانات علما و بزرگان دین، یگانه راه سعادت در دنیا و آخرت را بندگی خدا دانست و گفت: بندگی یعنی ترک معصیت و عمل به آنچه می‌دانیم صحیح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، نشست دانش آموختگان مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اراک با حضور حجت الاسلام والمسلمین گودرزی مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی امروز در این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین گودرزی با اشاره به آیه ۲ سوره جمعه، اظهار داشت: بحث کسب علم طبق آیه شریفه بعد از تزکیه است و این بدان معناست که تزکیه مقدم بر حکمت است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی گفت: کسب علم به‌معنای واقعی زمانی حاصل می‌شود که بر اساس عبودیت باشد و عبودیت یعنی مطیع محض اوامر و نواهی خداوند بودن.

وی با اشاره به بیانات علما و بزرگان دین، یگانه راه سعادت در دنیا و آخرت را بندگی خدا دانست و ابراز کرد: بندگی یعنی ترک معصیت و عمل به آنچه می‌دانیم صحیح است.

حجت‌الاسلام والمسلمین گودرزی، با بیان اینکه علم بدون بندگی، وبال بشریت است و خیری در آن نیست، گفت: حقیقت بندگی یعنی عبد برای خود مالکیت قائل نباشد و تفویض امر را برای خدا بداند و تمام مشغولیت در انجام اوامر و نواهی باشد.

وی خاطرنشان کرد: منظور از علم، شناخت و معرفت است که خود فرقان مصداق شناخت حق و باطل است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha