سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ |۲۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 30, 2024
کرمان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین حمیدی گفت: از جمله اهداف مهم دستگاه قضایی، تلاش در راستای ترویج صلح و سازی در دعاوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در نشست با اعضای سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمان که به مناسبت روز بسیج حقوقدانان برگزار شد، با اشاره به نقش کلیدی بسیج در راستای فرهنگ سازی در جامعه بر اساس اهداف مقدس دینی و انقلابی، اظهار داشت: روحیه انقلابی و جهادی بسیجیان پیش برنده اهداف نظام جمهوری اسلامی از جمله در مباحث مرتبط با حقوق و قضاست.

وی افزود: هر مجموعه به‌صورت عادی و مستمر کارهای خود را انجام می‌دهد، اما فلسفه ایجاد بسیج در قشرهای مختلف، ساماندهی اقدامات و حرکت‌های جهادی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، با اشاره به عملکرد رضایت بخش بسیج حقوقدانان در عرصه صلح و سازش، بیان کرد: صلح و سازش در جامعه مطالبه مقام عظمای ولایت است و بر همین اساس از جمله اهداف مهم دستگاه قضایی، تلاش در راستای ترویج صلح و سازی در دعاوی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات جهادی که قضات و همکاران اداری در دستگاه قضایی می‌توانند با برنامه‌ریزی دقیق انجام دهند، توجه به کیفیت و کمیت رسیدگی به پرونده‌های قضائی است.

وی تصریح کرد: در راستای ترویج صلح و سازش، معاونت حل اختلاف دادگستری استان کرمان برای تعداد زیادی از وکلا ابلاغ صلح یاری صادر کرده، ضمن آنکه ما تاکنون موفق به ایجاد ۴۶ هیأت صلح در سطح ادارات، نهادها و مساجد استان کرمان شده‌ایم.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی اظهار کرد: هماهنگی دستگاه قضایی، بسیج حقوقدانان، بنیاد تعاون زندان، انجمن حمایت از زندانیان، ستاد دیه و اداره زندان‌ها در راستای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد قابل تقدیر است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha