سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ |۲۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 30, 2024
راه روشن 23 3

حوزه/ خودم را توی بیضی فرضی‌شان جا کردم؛ بحث دخترهای ۱۸ تا ۲۰ ساله داغ بود در مورد هزینه‌های «انتخاب طلبگی» ... .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، فاطمه عطائی طلبه جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با حضور در اردوی گزینشی «راه روشن ۳» که با حضور بیش از ۲۳۰ نفر از داوطلبان پذیرش جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها به همراه اساتید راهبر و رهیار و طلاب همیار به مدت سه روز برگزار شد، به بیان روایتی از این رویداد مسئله محور پرداخته است که در ادامه می خوانید:

خودم را توی بیضی فرضی‌شان جا کردم؛ ۱۵ الی ۲۰ دقیقه‌ای روی فرش‌های نمازخانه خوابگاه، دل دادم به دغدغه‌های‌شان و در گوش استاد راهبر گروه با سوال‌هایم پارازیت انداختم.

بحث دخترهای ۱۸ تا ۲۰ ساله‌ ساوه، اراک و شاهرود داغ بود در مورد هزینه‌های «انتخاب طلبگی». از محدودیت‌های زندگی خوابگاهی که رفاه و آزادی خانه را ندارد تا دوری از خانواده و هزینه کنار گذاشتن انتخاب‌های هنری و ورزشی.

استاد راهبر گروه هم طوری که توی ذوق بچه‌ها نخورد با تک جمله یا دو سه جمله با مثال به بعضی‌ها می‌گفت چیزی که از هزینه-فایده فهمیدی یکم کج و معوج است.

حق داشتند؛ خیلی‌های‌شان اولین بار بود که طلبگی را کالبدشکافی می‌کردند.

آخرین گروه سیاهه و اولین گروهی هستند که کنارشان نشستم‌. با «می‌شه چادر بپوشید عکس بگیرم؟» پارازیت خداحافظی را انداختم. پیش به سوی گروه بعد!

دایره بعدی دختران اصفهان، یزد، کرمان و قزوین‌ هستند. در حد امکان تلاش شده گروه‌بندی‌ها منطقه‌ای باشد تا ذهنیت‌های همسایه به دغدغه‌های مشترک برسد. 

باید به طراحان «راه روشن» یک امتیاز مثبت داد. مثبت بعدی برای این‌که طلبه‌های تازه‌وارد قبل از سردرگم شدن در ساختمان‌ها و کلاس‌های شبیه به هم، در این سه روز، رفیق هم‌شهری یا همسایه پیدا می‌کنند و رفیق پیدا کردن‌شان مثل ما قدیمی‌ترها تا یاد گرفتن کروکی کلاس‌ها طول نمی‌کشد.

بحث‌ روشن‌تر و سوالات‌شان خردتر است: «چه استعدادهایی دارم؟ برای شکوفا شدن استعدادهایم باید چه هزینه‌هایی بدهم؟ این هزینه چه فایده‌ای دارد؟»

جواب‌ها را نوشته بودند، بغل دستی نقد می‌کرد و راهکار می‌داد برای کاهش هزینه. «خرج استعداد برای حل مسئله»، دغدغه‌ ارزشمند بچه‌های این گروه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha