سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ |۲۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 30, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی طرح جهادگران

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی در هشتمین دوره تربیت و تعالی اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) در مشهد مقدس گفت: فرهنگ پاسداری فرهنگ خدمت و دفاع از انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هشتمین دوره تربیت و تعالی ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) که امروز در مجتمع آموزشی فرهنگی امامت شهر مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ پاسداری فرهنگ خدمت و دفاع از انقلاب است.

وی افزود: از مهم‌ترین عوامل ماندگاری و زنده ماندن فرهنگ عاشورا اقداماتی بود که اهل بیت امام حسین(ع) با محوریت امام سجاد(ع) انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: امام سجاد(ع)، امام پس از امام حسین(ع) بودند و باید مانند اباعبدالله(ع) برای بقای دین تلاش می‌کردند، به همین منظور امام سجاد(ع) پس از شهادت امام حسین(ع) در کوفه، شام و مدینه اقداماتی انجام دادند که غیر از امام معصوم کسی توانایی انجام آن را نداشت و این اقدامات اعجاب برانگیز بود.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی خاطرنشان کرد: شیعیان همان گونه که بقای دین را مدیون امام حسین(ع) هستند و هرچه دارند به برکت امام حسین(ع) است، بعد از امام حسین(ع) هم مدیون امام زین العابدین(ع) هستند.

وی با تأکید بر اینکه صحیفه سجادیه بهترین منبع شناخت معارف دینی است، ادامه داد: می‌توانیم در زمینه عقاید، اخلاق و شناخت‌های دینی به صحیفه سجادیه مراجعه و همچنین در دانشگاه‌ها آن را تدریس کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه، با اشاره به اینکه با گذشت روزگار شرایط مختلفی مثل فتنه و مشکلات اقتصادی به‌وجود می‌آید که آشکار شدن جوهره انسان و غربال کردن انسان‌ها از نتایج آن است، ابراز کرد: افراد در شرایط عادی شعار می‌دهند، اما وقتی شرایط سختی به‌وجود آید معلوم می‌شود چه کسی شعار داده و چه کسی عمل می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه، با بیان اینکه باوجود فراز و نشیب‌ها، انقلاب اسلامی هیچ‌گاه متوقف نشده است، گفت: با راهبری و هدایت‌های حکیمانه امامین انقلاب اسلامی و مجاهدت‌ و جانفشانی‌های صورت گرفته، انقلاب اسلامی ایران طی این ۴ دهه از چالش‌ها، فتنه‌ها و مخاطرات مقتدر و سربلند بیرون آمده است.

وی با اشاره به نقشه‌های دشمن برعلیه سپاه، اظهار کرد: هیچ توقعی از دشمن جز دشمنی نداریم، دشمن را در دفاع مقدس شناختیم، سپاه با آگاهی و شناخت نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن با قدرت بیشتر پیش می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی، با بیان اینکه عصر حاضر، زمانه نشر فرهنگ حسینی است، تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی، مقاومت را به یک گفتمان تبدیل کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha