چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ |۲۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 31, 2024
رئیس شورای همبستگی ملی و جمعیت علمای (نورانی ) پاکستان دکتر صاحبزاده ابو الخیر محمد زبیر

حوزه/ دکتر صاحبزاده ابو الخیر محمد زبیر گفت: رئیس شورای ملی همبستگی پاکستان، در بیانیه‌ای وضعیت فعلی پاراچنار، کرم ایجنسی را بسیار نگران‌کننده توصیف کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه»، دکتر صاحبزاده ابو الخیر محمد زبیر، رئیس شورای ملی همبستگی پاکستان، در بیانیه‌ای وضعیت فعلی پاراچنار، کرم ایجنسی را بسیار نگران‌کننده توصیف کرد.

وی در این بیانیه افزود: «وضعیت فعلی کرم ایجنسی بسیار نگران‌ کننده است. تاکنون بیش از ۴۰ نفر در پاراچنار به‌ طور بی‌دلیل جان خود را از دست داده‌اند و صدها نفر زخمی شده‌اند.

او اضافه کرد: «در منطقه کرم، برخی از افراد معلوم الحال در حال فتنه‌انگیزی هستند.»

رئیس شورای ملی همبستگی پاکستان اظهار داشت: «مردم کرم ایجنسی میهن‌دوست هستند. این وضعیت برای نیروهای میهن‌دوست، غیرقابل تحمل و بسیار نگران‌کننده است. کشور نمی‌تواند چنین جنگی را تحمل کند. این وضعیت می‌تواند به آشوب، هرج‌ومرج و تروریسم تبدیل شود. اگر این وضعیت کنترل نشود، خاموش کردن این آتش برای حکمرانان غیرممکن خواهد بود.»

وی افزود: «ما از دولت‌های استانی و فدرال و همه نهادهای امنیتی می‌خواهیم تا تلاش‌های جدی برای توقف جنگ در پاراچنار انجام دهند و تحت یک برنامه‌ریزی دقیق، نظم و امنیت را بازگردانند و از گسترش این آتش به سراسر کشور جلوگیری کنند، زیرا به دلیل این جنگ، در سراسر کشور ناآرامی بسیار زیادی بوجود خواهد آمد . امیدواریم که همه ذینفعان کشور با درک این ناآرامی‌ها، اقدامات مؤثری انجام دهند.»

دکتر صاحبزاده ابو الخیر محمد زبیر در پایان گفت: «شورای ملی همبستگی پاکستان آماده است تا نقش میانجی‌گری مؤثری را در پایان دادن به این آشوب‌ها در کرم ایجنسی ایفا کند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha