پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ |۲۵ محرم ۱۴۴۶ | Aug 1, 2024
اهالی پاراچنار

حوزہ/ در روز پنجم حرکت اعتراضی شیعیان نسبت به اوج گیری فعالیت های تروریستی وهابیت مقابل باشگاه ملی مطبوعات تجمع اعتراضی نمادین برگزار شد. تعداد زیادی از مردم راولپندی و اسلام‌آباد در آن شرکت کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به همت اهالی پاراچنار، برای پنجمین روز در مقابل باشگاه ملی مطبوعات اسلام‌آباد تحصن نمادین برگزار شد که تعداد زیادی از مردم راولپندی و اسلام‌آباد در آن شرکت کردند.

معترضان با ابراز خشم و ناراحتی از شهادت اسماعیل هنیه، رئیس حماس، در حمله اسرائیل به تهران، علیه اسرائیل و آمریکا شعار دادند.سخنرانان با محکوم کردن شدید تروریسم اسرائیل و ناآرامی‌های جاری در پاراچنار، بیان کردند که امروز اسرائیل با به شهادت رساندن رهبر مظلوم جهان اسلام، اسماعیل هنیه، چهره زشت خود را به جهانیان نشان داده است.

سید ناصر عباس شیرازی، دبیرکل مرکزی مجلس وحدت مسلمین (MWM)، در سخنرانی خود در تحصن اظهار داشت که درد اهالی کرم، درد ماست. شهادت پنجاه نفر در خشونت‌های پاراچنار، کل پاکستان را داغدار کرده است. مردم خیبر پختونخوا خواستار صلح هستند. قدرت‌های حاکم باید با عناصر مخل امنیت منطقه با دست‌های آهنین برخورد کنند و جلوی افراط‌گرایانی که اختلافات زمینی را به نزاع فرقه‌ای تبدیل می‌کنند، گرفته شود. مجروحان باید فوراً از کمک‌های پزشکی برخوردار شوند که این حق انسانی، قانونی و اساسی آنهاست. اسرائیل فکر می‌کند با هدف قرار دادن رهبری مقاومت، می‌تواند این جنبش را تضعیف کند، اما این توهم اسرائیل و حامیانش است. شهادت میراث ماست؛ هرگاه رهبری به شهادت می‌رسد، رهبری قوی‌تر و بزرگ‌تر جایگزین آن می‌شود. مقاومت اسلامی از اسرائیل به خاطر این جنایت پاسخ سختی خواهد گرفت. اسرائیل به دنبال جنگ آشکار در منطقه است تا خود را در برابر جهان مظلوم جلوه دهد.

رئیس جماعت اهل حرم پاکستان، مفتی گلزار احمد نعیمی، گفت که در پاکستان مسئله شیعه و سنی وجود ندارد؛ بلکه عناصری تکفیری و افراط‌گرا هستند که هر مسئله‌ای را به نفرت فرقه‌ای تبدیل می‌کنند. وقتی مردم کرم پرچم صلح را بلند می‌کنند، شروع ناگهانی درگیری در این زمان چه معنایی دارد؟ منافع برخی افراد به آشوب و تخریب وابسته است. این افراد می‌خواهند کشور را به دام افراط‌گرایی و ناامنی بکشانند. من از تمامی برادران اهل سنت و تشیع در ناحیه کرم درخواست می‌کنم که فوراً جنگ را متوقف کنند و به هیچ نیروی خارجی اجازه دخالت در اختلافات منطقه‌ای و زمینی خود ندهند و مسائل خود را با گفت‌وگو حل کنند.

در تحصن اعتراضی، پروفسور شبیر حسین نیز اظهار داشت که امروز کرم مانند غزه شده است، جایی که قتل عام غیرنظامیان در حال رخ دادن است، مسیرها بسته شده‌اند، داروها و مواد غذایی به پایان رسیده‌اند و هیچ پمپی سوخت ندارد. بنابراین، از دولت خود خواستاریم که اقدامات لازم برای برقراری صلح پایدار در کرم را انجام دهد.

در این مراسم، رهبر رفاه کرم، محمد حسین طوری، نیز با انتقاد از دولت به خاطر ناآرامی‌های جاری در پاراچنار، از رئیس ستاد ارتش، ژنرال عاصم منیر، خواست که برای برقراری نظم و امنیت در ناحیه کرم دستورات ویژه‌ای صادر کند. سید کاظم حسین، ذاکر حسین طوری، اکبر صابری و دیگر رهبران نیز در این تحصن سخنرانی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha