پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ |۲۵ محرم ۱۴۴۶ | Aug 1, 2024
ارگ کابل

حکومت طالبان با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تسلیت با خانواده شهید هنیه و جنبش حماس فلسطین، شهادت اسماعیل هنیه را ضایعه‌ای بزرگ برای امت اسلامی توصیف کرده و از طرف‌های تاثیرگذار به‌ویژه جهان اسلام و جهان عرب درخواست کرده تا تمام تلاش خود را برای توقف تهاجم و جنایات صهیونیست‌ها در منطقه به کار گیرند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حکومت طالبان با صدور بیانیه‌ای با ابراز تاسف از شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، وی را از رهبران مسلمان، باهوش و مدبر فلسطینی دانسته که در مسیر مبارزه و جهاد فداکاری کرد و در این راه به عهد خود وفا نمود.

حکومت طالبان با تاکید بر اینکه شهادت پیروزی بزرگی برای یک مسلمان و مجاهد است، افزوده است که اسماعیل هنیه در این راه درس مقاومت، فداکاری، صبر، بردباری، مجاهدت و فداکاری‌های عملی را برای همرزمان خود به یادگار گذاشته است.

طالبان در این بیانیه، ضمن دفاع از عملیات طوفان الاقصی و حمله حماس به سرزمین فلسطین اشغالی، جنایات،‌ بمباران‌ها و نسل‌کشی مسلمانان فلسطین توسط رژیم متجاوز صهیونیستی را به شدت محکوم کرده و آن را جنایت ضد بشریت خوانده است.

حکومت طالبان تاکید کرده است که شهادت اسماعیل هنیه ضایعه بزرگی برای امت اسلامی و کاروان جهادی است.

طالبان از طرف‌های تاثیرگذار به‌ویژه جهان اسلام و جهان عرب قویاً درخواست کرده تا تمام تلاش خود را برای توقف تهاجم و جنایات صهیونیست‌ها در منطقه به کار گیرند.

حکومت طالبان در پایان با تاکید بر اینکه تداوم جنایات رژیم صهیونیستی بدون شک موجب بی‌ثباتی منطقه خواهد شد، گفته است که تبعات این رویداد بر دوش صهیونیست‌های متجاوز و حامیان آنها خواهد بود.

علاوه بر موضع رسمی حکومت طالبان، مقام‌های مختلف آن نیز به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی واکنش‌ نشان داده و خطاب به صهیونیست‌ها گفته‌اند که «چنین شهادت‌هایی نشانه آزادی است».

خالد زدران، سخنگوی فرماندهی امنیت پلیس کابل با نشر مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس/توییتر نسبت به شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در محل اقامتش در تهران، واکنش‌ نشان داده و گفته که شهادت اسماعیل هنیه خبر ناگواری برای مسلمانان خواهد بود، اما تاریخ ثابت کرده است که این گونه شهادت‌ها خطوط جهادی را تقویت می‌کند.

بر اساس سخنان او، شهادت چنین مردان بزرگی مسلمانان را در رشته‌ای از وحدت با یکدیگر پیوند می‌دهد.

سخنگوی فرماندهی امنیت پلیس کابل گفته که صهیونیست‌ها باید بفهمند که چنین شهادت‌هایی نشانه آزادی است.

از سویی هم احمدالله وثیق، سرپرست تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک افغانستان در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه در شبکه‌ اجتماعی ایکس گفته که برج استقامت و صبر در راه جهاد شکسته نمی‌شود.

وی افزوده که اسماعیل هنیه به آرزوی خود که شهادت بود رسید و به خانواده شهیدش پیوست.

براساس سخنان احمدالله وثیق، شهید اسماعیل هنیه ۶۶ سال را در سختی و رنج گذراند و ۲۲ تن از عزیزان خانواده خود را در راه جهاد از دست داد.

از سویی هم انس حقانی، عضو ارشد طالبان، در واکنش به ترور و شهادت اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در محل اقامتش در تهران، ضمن عرض تسلیت به ملت فلسطین گفته که شهادت چنین مردان بزرگی راه آزادی را ترسیم می‌کند.

او که پیام تسلیت خود را در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده نوشته است که شهید هنیه بدهی خود را در برابر دین و آزادی، با زندان، تبعید، مبارزه سخت و شهادت بسیاری از اعضای خانواده‌اش و با درک کامل و امانت‌داری ادا کرد.

این در حالی است که کاربران فضای مجازی افغانستان نیز به صورت گسترده به شهادت اسماعیل هنیه واکنش نشان داده و این جنایت صهیونیست‌ها را به شدت محکوم کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha