جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ |۲۶ محرم ۱۴۴۶ | Aug 2, 2024
امام جمعه جم

حوزه/ حجت الاسلام محمدی با گرامیداشت سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و روز خبرنگار، گفت: تسلط به دانش خبر، انتقال اطلاعات جامعه ساز به مردم، آگاهسازی مردم از عملکرد مسئولین موفق، بیان استعدادهای شهرستان و بیان مطالبات مردم از رسالت خبرنگاران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد محمدی امام جمعه جم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به روز شهدای مدافع حرم، اظهار داشت: پدیده مدافعان حرم، پدیده‌ای مهم و شگفت‌انگیزی است.

وی با اشاره به صدور فرمان مشروطیت در ۱۲۸۵ش، گفت: در مشروطیّت، مردم مجاهدت کردند، تلاش کردند، شهید دادند، مبارزات فراوانی انجام گرفت و لکن به‌دلیل اینکه یک رهبریِ قدرتمند و متنفّذ و مردمی بر سر کار نبوده به نتیجه نرسید و دیکتاتوری رضا شاه بر سرکار آمد.

امام جمعه جم، با گرامیداشت سالروز شهادت شهید عباس بابایی، یادآور شد: امام خامنه‌ای فرمودند «شما برادران عزیز طلبه و روحانی اگر می‌خواهید اثر بگذارید، راهش این است که مثل شهید عباس بابایی، دل‌ها را به هم نزدیک کنید، درون را پاک کنید، عمل را خالص کنید، برای خدا کار کنید، آن‌وقت خدای متعال برکت خواهد داد»

وی با اشاره به سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی، خاطرنشان کرد: در پی فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در سال ۵۹ مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی، ستاد مزبور به منظور تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب فرهنگی، جهاد دانشگاهی را به عنوان یک نهاد انقلابی و برخاسته از انقلاب فرهنگی تأسیس کرد.

حجت الاسلام محمدی، با اشاره به اهداف تشکیل جهاد دانشگاهی تصریح کرد: گسترش تحقیقات و شکوفایی روحیه تتبع و استعدادها در سطح جامعه برای نیل به خوداتکایی، توسعه امور فرهنگی در سطح جامعه از طریق همکاری با حوزه، دانشگاه و سایر مراجع و نهادهای فرهنگی به خصوص برای نسل جوان، گسترش طرح‌های کاربردی و نیمه صنعتی از طریق پیوند با مراکز علمی و تحقیقاتی به‌منظور به‌کارگیری نتایج پژوهش از جمله اهداف این مجموعه است.

امام جمعه جم، با گرامیداشت سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و روز خبرنگار، اظهار کرد: تسلط به دانش خبر، انتقال اطلاعات جامعه ساز به مردم، آگاهسازی مردم از عملکرد مسئولین موفق، بیان استعدادهای شهرستان و بیان مطالبات مردم از رسالت خبرنگاران است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha