جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ |۲۶ محرم ۱۴۴۶ | Aug 2, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ماکو

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: متأسفانه امروز استکبار جهانی مسأله حقوق بشر را بهانه‌ای قرار داده تا بدان وسیله به سایر کشورها حمله کرده و آنها را مورد تجاوز قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماکو که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه رعایت حقوق بشر اسلامی تضمین کننده کرامت انسانی است، اظهار داشت: چهاردهم مرداد ماه مصادف با سالروز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی است و امیرمؤمنان در نامه خود به مالک اشتر هنگامی که او را به فرمانداری مصر بر می‌گزیند، می‌فرماید: «مهربانی با مردم را پوشش دل خویش قرار ده و با همه دوست و مهربان باش مبادا هرگز، چونان حیوان شکاری باشی که خوردن آنان را غنیمت دانی، زیرا مردم دو دسته‌اند، دسته‌ای برادر دینی تو و دسته دیگر همانند تو در آفرینش می‌باشند».

وی ادامه داد: مقام‌ معظم ‌رهبری در خصوص حقوق بشر اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب می‌فرماید: «استقلال و آزادی اجتماعی هر دو از جمله ارزش‌های اسلامی‌اند و این هر دو عطیه الهی است که خداوند به انسان‌ها عنایت فرموده و هیچ کدام از این‌ها، تفضّل حکومت‌ها به مردم نیستند، حکومت‌ها موظف هستند تا این دو را تأمین نمایند، همه مخصوصاً دولت جمهوری اسلامی نیز موظف است با همه وجود خود از آن حراست نمایند و بدیهی است که آزادی به هیچ وجه نباید در تقابل با اخلاق و قانون و ارزش‌های الهی و حقوق عمومی تعریف شود.

امام جمعه ماکو خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز استکبار جهانی مسأله حقوق بشر را بهانه‌ای قرار داده تا بدان وسیله به سایر کشورها حمله کرده و آنها را مورد تجاوز قرار دهد، امروز آن حقوق بشری که غرب بیان می‌کند در واقع ضد حقوق بشر است و برای استکبار و صهیونیست جهانی حقوق بشر هیچ‌گونه معنایی ندارد و آنها می‌خواهند فقط حقوق سرمایه‌داران را رعایت کرده و سرمایه آنان را افزایش دهند، در حالی که در همه دنیا به عملیات تروریستی مشغول هستند.

وی ادامه داد: از جمله حقوق دروغین بشر غربی، عملیات تروریستی ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس است، با وجود اینکه وی میهمان ملت ایران بود اما با چراغ سبز استکبار جهانی آمریکا، او را در داخل کشور ایران ترور کردند.

وی با بیان اینکه ترور اسماعیل هنیه در ایران بیانگر این موضوع است که رژیم صهیونیستی در قبال مقاومت مردم فلسطین و غزه با شکست مواجه شده است، گفت: دشمن برای اینکه بتواند شکست خود را جبران کند، دست به ترور بزدلانه می‌زند.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: مستکبران جهان خصوصاً آمریکای جنایتکار به‌عنوان‌ حامی اصلی صهیونیست و خود اسرائیل غاصب، بدانند که نه تنها نخواهند توانست کوچکترین خللی در عزم راسخ جبهه مقاومت برای نابودی اسرائیل ایجاد کنند، بلکه جبهه مقاومت مستحکم‌تر از قبل این مسیر را ادامه خواهد داد و بی‌تردید شهادت این مجاهد، راه را برای افول این رژیم سفاک و آدم کش هموار خواهد نمود، چرا که این وعده قرآنی است.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در قالب پیامی، شهادت رهبر شجاع و مجاهدِ برجسته اسماعیل هنیه را به امت اسلامی و جبهه‌ مقاومت و مردم مظلوم فلسطین تسلیت گفتند و فرمودند: رژیم صهیونیستی جنایتکار و تروریست با این اقدام، زمینه‌ مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم.

امام جمعه خوی تأکید کرد: امروز درخواست ملت ایران از نیروهای مسلح و مخصوصا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این است که انتقام خون این شهید بزرگوار را به نحو احسن، از رژیم جعلی صهیونیستی بگیرند.

وی ادامه داد: در آستانه روز خبرنگار قرار گرفته‌ایم، از جمله ابزارهای موثر و مفید در زمینه آگاهی بخشی و اثرگذاری برای حفظ ارزش‌ها و هنجارهای یک جامعه و جهت دهی زندگی اجتماعی و رشد و هدایت افکار عمومی عبارت است از حرفه با ارزش خبرنگاری و اخلاق رسانه‌ای امری درونی و مرتبط با ارزش‌ها و هنجارها است و بر همین اساس می‌توان گفت، از جمله مهم‌ترین اصولِ اخلاقِ حرفه‌ای خبرنگاری، صداقت در برابر مخاطبان است.

حجت الاسلام هاشمی در ادامه به عبرت‌های مشروطه اشاره کرد و یادآور شد: چهاردهم مرداد ماه مصادف با سالگرد مشروطه است، مقام معظم رهبری در جلسه تنفیذ حکم چهاردهمین رئیس‌جمهور ایران در خصوص دو عبرت مشروطیت مطالبی را بیان فرمودند.

وی ابراز کرد: با توجه به فرمایشان رهبر معظم انقلاب در خصوص مشروطیت، اگر مردم بر علیه استبداد داخلی و استکبار جهانی قیام کردند و در این راه مجاهدت کردند، تلاش کردند، شهید دادند، مبارزات فراوانی داشتند، اما اگر رهبری قدرتمند و متنفذ و مردمی بر سرکار نبود یقینا این قیام با شکست مواجه خواهند شد، لذا ملت ایران در واقع با رهبری امام بزرگوار بود که به مردم‌سالاری دینی دست ‌یافتند.

وی خاطرنشان کرد: دولت چهاردهم در زمانی کشور را تحویل گرفت که اولاً نقدینگی و تورم روند نزولی دارد و ثانیا برای اولین بار کشور نرخِ بیکاریِ ۸ درصدی را تجربه کرده، با وجود این رهبر معظم انقلاب بر ادامه بهبودِ شاخص‌هایِ اقتصادیْ، مخصوصاً ارزشِ پولِ ملّیْ و معیشت مردم تأکید دارند.

امام جمعه ماکو اظهار کرد: ارزش پولِ ملّی نیز از عوامل مختلفی تأثیر پذیر است، بنابراین اگر دولت بخواهد ارزش پول ملی را بالا برد، باید توانِ تولیدِ داخلی را تقویت کند، کیفیت کالاهای تولید داخلی را افزایش ‌دهد، فضای کسب و کار در کشور بهبود بخشد، نرخ تورم را کنترل کند و کسری تراز تجاری کشور را کاهش دهد، در این صورت است که دولت خواهد توانست ارزش پول ملی را ترمیم کند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha