جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ |۲۶ محرم ۱۴۴۶ | Aug 2, 2024
سید محمد مهدی حسینی همدانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با محکوم کردن شهادت اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس گفت: جنایات رژیم صهیونیستی از روی استیصال و سردرگمی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی درخطبه‌های نماز جمعه این هفته کرج اظهار داشت: در روزهای اخیر، چند جنایت بزرگ از سوی اسراییل غاصب انجام شده که در عراق، لبنان و تهران شاهد آن بودیم، در ایران شهید اسماعیل هنیه و محافظ ایشان را که مهمان ما بودند به شهادت رساند و دل مردم آزاده را جریحه دار کرد، اما مردم غیور نیز به نحو احسن مهمان نوازی داشتند و این شهید عزیز را با تشییع باشکوه بدرقه کردند.

امام جمعه کرج افزود: یاوه گویان و منافقان به دنبال اختلاف شعیه و سنی در جریان این ترور کور بودند و حتی دشمنان محور مقاومت دیدند که هرگز توان ایجاد اختلاف را ندارند اما وقتی که رهبر معظم انقلاب شخصا بر پیکر مطهر این شهید نماز خواندند، پیام‌های فراوانی به جهان مخابره شد.

وی گفت: از آحاد مردم و شرکت کنندگان در مراسم تشییع شهید هنیه قدردانی می‌شود و همه این حرکات اسراییل، حاکی از آن است که همه چیز را از دست داده است.

وی بیان کرد: امروز همه شاهد آن هستند که اسرائیل غاصب وجهه جهانی خود را از دست داده و با نفس مصنوعی آمریکا زنده است، بنابراین پشت پرده این جنایات آمریکا است و شعار هرهفته ما مرگ برآمریکا است.

امام جمعه کرج گفت: دشمنان اسلام در طوفان الاقصی و جبهه مقاومت در یمن و عراق و وعده صادق ضربه‌های بزرگی خوردند، اکنون در میدان جنگ در برابر مقاومت کم آورده و مشکلات اقتصادی بسیاری را دارند و مسئولان نظامی آنان نیز با سرکرده خود اختلاف دارند، بنابراین برای ادامه حیات خود به ترور روی آورده‌اند.

وی تأکید کرد: ترور ابتکار جنگی نیست و از خدا می‌خواهیم هرچه زودتر مرگ اسراییل واقع شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی تصریح کرد: همانطور که رهبرمعظم انقلاب فرمودند، مردم ایران و آزادگان جهان بابت این جنایت صهیونیست‌ها، از غاصبان قدس خون خواهی خواهد شد اما سخت‌تر از نوبت‌های قبل، بنابراین می‌خواهیم درس فراموش نشدنی برای مجسمه خباثت اسراییل باشد.

امام جمعه کرج با اشاره به ترور اسماعیل هنیه در آغاز کار پزشکیان در کسوت ریاست جمهوری اسلامی ایران، گفت: دشمنان شاید خواستند برای روز اول کاری رییس جمهور کشورمان چالش ایجاد کنند یا هشداری بدهند، اما به‌حمدالله رئیس جمهور پاسخ محکم و به موقعی داد که جای خوشحالی است.

امام جمعه کرج با اشاره به مراسم تنفیذ رییس جمهور توسط رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: حل مسایل کشور بدون همکاری مردم و مسئولان امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی خاطرنشان کرد: باید همه وارد میدان شویم و به رییس جمهور کمک کنیم، موقعیتی برای مجلس و دولت است تا هر ۲ با اجرای برنامه هفتم توسعه شروع به کار کنند، بنابراین بنا به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر دقت و عمل به این برنامه توجه شود.

امام جمعه کرج گفت: هیچ سالی مجلس و دولت با شروع برنامه توسعه همراه نبوده، بنابراین براساس برنامه هفتم توسعه حرکت شود، دولت و ملت ملتزم به برنامه هفتم توسعه هستند که برطرف کننده مشکلات کشور است و راجع به مسایل جاری کشوری و آنچه پیش می‌آید جای انتقاد سازنده همیشه هست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی اظهار کرد: امروز استکبار جهانی به نام حقوق بشر از تروریست دفاع می‌کند و مردم را از اسلام می‌ترساند، به کسی که قرآن را بسوزاند و توهین به رسول خدا(ص) کند جایزه می‌دهند درحالی که رعایت حجاب را مانع می‌دانند و مساجد را می‌سوزانند.

وی اظهار کرد: آیا جنایاتی که در کشور اسلامی به‌ویژه شهادت حدود ۴۰ هزار نفر در غزه به دست جبهه استکباری رخ می‌دهد نقض حقوق بشر نیست؟ ۱۰۰ هزار نفر را در عراق کشتند و می‌بینیم که نرخ ارتکاب جرم در آمریکا از همه کشورها بیشتر است و استکبار جهانی از کودک کشی اسراییل حمایت می‌کند.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز گفت: امروز در سراسر دنیا هسته‌هایی برعلیه صهیونیست‌ها شکل گرفته تا اسراییل را حذف کنند، امروز صدای خُرد شدن استخوان‌های اسراییل به گوش می‌رسد و شعار مرگ براسراییل تا نابودی کامل آن ادامه دارد.

امام جمعه کرج با گرامیداشت فرا رسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار، بیان کرد: خبرنگاران رسالت خطیری را برعهده دارند که با انعکاس به موقع اخبار، مانع از سوء استفاده می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی اظهار کرد: مشخصه خبرنگار حرفه‌ای آن است که با دقت به موقع انعکاس اخبار را داشته باشد، خبرنگار می‌تواند با انعکاس اخبار مسئولان را متوجه مشکلات کند و امروز با توجه به جنگ شناختی این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: یکی از ابعاد جنگ شناختی آن است که ذائقه سازی برای شخص دارد تا شخص از اعتقادات خود دست بردارد، بنابراین باید ترفندها و روش‌های آنها را بلد باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha