یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ |۲۸ محرم ۱۴۴۶ | Aug 4, 2024
دکتر احمد عباسی‌فرد

حوزه/مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان اینکه پذیرش دوره‌های دکتری پژوهشگاه‌های کشور صرفاً استاد محور است، گفت: پذیرش استاد محور در مراکز پژوهشی به این معناست که داوطلب ورود به دوره دکتری بایستی با استاد راهنما و موضوع پایان نامه مشخص در جلسه مصاحبه‌ حاضر شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر احمد عباسی‌فرد مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در خصوص پذیرش دوره دکتری پژوهشگاه بیان کرد: نظر به اهمیت و ضرورت تربیت استادان و پژوهشگران متعهد و تأمین کادر هیئت علمی مورد نیاز دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی متعهد و کارآمد، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری براساس مجوز وزارت عتف از میان طلاب برادر، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در مقطع دکتری رشته‌های اقتصاد اسلامی، جامعه‌شناسی فرهنگی، علوم قرآنی و مدیریت دولتی دانشجو می‌پذیرد.

وی افزود: شرایط اختصاصی برای شرکت در آزمون دکتری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه شامل دارا بودن حداقل مدرک‌ کارشناسی و یا کارشناسی ارشد در یکی از گرایش‌های علوم اقتصادی، علوم اجتماعی، علوم قرآنی و مدیریت که مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد، است و دارندگان مدرک کارشناسی نیز می‌بایست مدرک سطح سه حوزه را اخذ کرده باشند و یا تا پایان شهریور ۱۴۰۳ موفق به اخذ آن شوند. لازم به ذکر است داوطلبانی که مدرک دانشگاهی آنها از دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد، دانشگاه شهید ﻣﻄﻬﺮی، دانشگاه قرآن و حدیث و دانشگاه امام صادق(ع) است می‌توانند در آزمون شرکت کنند.

عباسی‌فرد با بیان اینکه پذیرش دوره‌های دکتری کلیه پژوهشگاه‌های کشور بر اساس سیاست جدید معاونت پژوهشی وزرات علوم، تحقیقات و فناوری صرفاً استاد محور است، گفت: پذیرش استاد محور در مراکز پژوهشی به این معناست که داوطلب ورود به دوره دکتری بایستی با موضوع پایان نامه مشخص در جلسه مصاحبه‌ که بعد از آزمون کتبی برگزار می‌شود حاضر شود، استاد راهنمای مربوطه نیز در این جلسه حضور خواهند داشت، بنابراین پذیرش دانشجو منوط به تأیید استاد راهنما در آن موضوع خاص است.

مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ادامه داد: موضوعات به همراه نام اساتید راهنما طی یک دفترچه، دو هفته قبل از برگزاری جلسه مصاحبه در سایت مؤسسات پژوهشی بارگذاری می‌شود و داوطلبان دوره دکتری می‌توانند از موضوعات مطرح شده در دفترچه، موضوعی را انتخاب کرده و براساس آن مطالعه داشته باشند تا در جلسه مصاحبه از آمادگی لازم برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه هدف از استاد محوری در بخشنامه‌های معاونت پژوهشی این است که استاد راهنما و موضوعی که دانشجوی مقطع تحصیلات تکمیلی و مشخصاً دکتری قرار است در خصوص آن فعالیت و پژوهش داشته باشد، مشخص شود؛ گفت: در روش استاد محور، امکان تغییر موضوع و استاد راهنما وجود ندارد مگر در شرایط بسیار محدود با تأیید سامانه و در موضوعات جزئی، بنابراین تغییر کلی موضوع و استاد راهنما به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.

عباسی‌فرد در پایان بیان کرد: ظرفیت پذیرش این آزمون حداکثر ۵ نفر برای هر رشته تحصیلی است و آزمون کتبی نیز روز جمعه ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۳ در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه واقع در پردیسان قم برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است داوطلبان جهت ثبت‌نام و ارسال مدارک باید تا تاریخ ۵ شهریور ماه ۱۴۰۳ به آدرس https://rihu.ac.ir/fa/page/۲۷۶ مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha