دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ |۲۹ محرم ۱۴۴۶ | Aug 5, 2024
55

حوزه/ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مازندران گفت: تولید محتوای جذاب رسانه ای، لازمه نشر معارف و حقایق دفاع مقدس است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، سرهنگ پاسدار محمدحسن سلامی طی سخنانی در آغاز به کار دبیرخانه دائمی جشنواره ملی "افتخار من" با بیان این که دوران دفاع مقدس مظهر ایستادگی و حماسه بزرگ ملت ماست که در آن جوانان و نوجوانان حضور بسیار پررنگی داشتند، اظهار داشت: حقیقتاً چنانچه بخواهیم روح معنویت، ایثار، اخلاص و اخلاق را تقویت کنیم و آن را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم می بایست در حوزه کودک و نوجوان تأمل کنیم. چرا که پایه کار اینجاست و در این راستا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نقش مهمی دارد.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت کار فرهنگی و تولید آثار فاخر در زمینه های گوناگون هنرهای تجسمی، تولید محتوای برای فضای مجازی و رسانه‌ای، حوزه‌های ادبی و قصه‌گویی گفت: جشنواره افتخار من به عنوان زمینه‌ای است برای روایت‌گری کودکان و نوجوانان از حماسه و مجاهدت رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس تا به این وسیله معارف و آموزه های ناب دفاع مقدس را به نسل های بعدی منتقل کنیم.

حامد فاضلی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت حفظ و حراست از فرهنگ ایثار و شهادت به خصوص در حوزه کودک و نوجوان، به معرفی کانون، برنامه‌ها و اقدام‌های صورت گرفته در این دستگاه و ظرفیت اعضا و زبان آموزان کانون پرورش و کانون زبان استان اشاره کرد و از آمادگی هر گونه همکاری در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این حوزه خبر داد.

وی افزود: لازم است بر اساس نظام تربیتی مشترک مبتنی بر فرهنگ دفاع مقدس، بازخوانی کارشناسی از نظام ایثار و شهادت داشته باشیم و در قالب برنامه‌های متنوع و جذاب فرهنگی هنری و ادبی آن را به نسل آینده ساز انقلاب انتقال دهیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان مازندران بیان داشت: در کانون بر اساس نظام مطالعه و کتاب‌خوانی، فعالیت گوناگونی در بخش‌های مختلف انجام می‌شود که می‌تواند از این ظرفیت برای این امر مهم بهره برد و البته در این خصوص هم کارهای خوبی توسط کارشناسان و مربیان ما انجام می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha