سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ |۳۰ محرم ۱۴۴۶ | Aug 6, 2024
کتاب

حوزه/ کتاب "رسانه های قدسی" شامل مجموعه وصیت‌نامه های شهدای خبرنگار است که به اهتمام محمدقاسم فروغی جهرمی و مهری افشاری گردآوری شده و به زیور طبع آراسته شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این کتاب سال ۱۴۰۰ به همت نشر شاهد در قالب ۴۳۲ صفحه منتشر شد و در آن ۸۸ وصیت نامه شهدای عرصه خبرنگاری جمع آوری شده است.در این کتاب تصویر و زندگینامه مختصر هر شهید پیش از آغاز هر وصیت‌نامه، درج شده است.

این اثر همچنین دربردارنده نکات بارز و جلوه‌های قدسی و نشانگر تعالی روح و پرواز فکر و اندیشه‌های متعالی شهدای خبرنگار این مرز و بوم است که در فضای امروز دنیا با وجود انواع جاذبه‌ها، لحظه‌ای از انجام وظیفه در نقش یک رسول خبری و مسلمانی متعهد و مجاهد غفلت نکرده و با نثار خون خویش مکتب حیات‌بخش انقلاب اسلامی را زنده و پویا به سراسر جهان معرفی نموده و جلوه‌های عظیم و قابل اطمینان در تاریخ ایران اسلامی و جهان حقیقت‌خواه را به یادگار گذشته‌اند.

محمدقاسم فروغی جهرمی، نویسنده این کتاب در گفت‌وگویی بیان می دارد: "همان‌گونه که امام خمینی(ره) تأکید داشتند و می‌فرمودند که این وصیت‌نامه‌های شهدا را مطالعه کنید، باید به این امر اهتمام ورزیم. این وصیت‌نامه‌ها، گنج‌نامه‌هایی است که انسان تا زمانی که در آن‌ها تحقیق نکند و به یکایک توصیه‌ها و سفارش آن‌ شهیدان بی‌نظیر تاریخ عمل نکند، نمی‌تواند به معرفت و اندیشه‌هایی که لابه‌لای کلمات و جملات آن‌ها گنجانده شده، دست یابد. "

وی همچنین می افزاید:" غنای این وصیت‌نامه‌ها یکی از مهم‌ترین ذخایر فرهنگی ـ معرفتی دفاع مقدس است که ناشناخته مانده و کارهای پژوهشی و بهره‌برداری‌های کاربردی از آن نشده و باید در حد توان و با توجه به فرصت‌های موجود نسبت به ترویج و نشر آن‌ها اقدام شود. اگر در این زمینه‌ها کم‌کاری شود باعث خسران نعمات الهی است، چون این مطالب همچون گوهری است که باید نسبت به آن توجه شده و در روند حیات جریان پیدا کند"

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha