سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ |۳۰ محرم ۱۴۴۶ | Aug 6, 2024
کد خبر: 1175012
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
مروری بر زندگینامه شهید «اسماعیل کرامتی»

حوزه/ «اسماعیل کرامتی» در سال۱۳۴۶ در روستای اسلام‌­آباد از توابع شهرستان مانه و سملقان چشم به جهان گشود و سرانجام ۱۲ تیر سال ۱۳۶۶ در منطقه شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اسماعیل کرامتی در سال ۱۳۴۶ در روستای اسلام‌آباد از توابع شهرستان مانه وسملقان چشم به جهان گشود؛ سایه پر مهر پدر در همان سال‌های کودکی از روی سرش رخت بربست و مادر برای گذران معیشت خود و فرزندش، مجبور بود سخت کار کند؛ او با همه مشکلات زندگی، فرزند خود را در آغوش پر مهر مادرانه‌اش، چنان تربیت کرد که از همان ابتدای سنین کودکی ایمان و عقیدهای مستحکمی در وجود اسماعیل سرشته شد.

اسماعیل در سن ۷ سالگی برای تحصیل به بجنورد آمد و تمام مقاطع تحصیلی‌اش را در این شهر گذراند. ساعاتی را که از کلاس درس فراغت پیدا می‌کرد، به کار و تأمین مخارج زندگی می‌پرداخت و هنگامی که کار تعطیل می‌شد، اوقات خود را با مطالعه کتاب و انجام فرایض دینی سپری می‌کرد. اسماعیل پس از گذراندن سال چهارم دبیرستان و شرکت در کنکور سراسری به عنوان دانشجوی صدا و سیما برگزیده و پس از تکمیل پرونده در تهران، بلا فاصله به بجنورد بازگشت.

ایمان و اعتقاد راسخ وی سبب شد تا اسماعیل در میانه دوران تحصیل در سن ۱۶ سالگی با هدف و انگیزه حفاظت از اسلام و انقلاب، پس از گذراندن مراحل آموزش نظامی، روانه جبهه گردد و به عنوان یک بسیجی رزمنده در رسته مخابرات گردان ولی الله لشکر پنج نصر تیپ یک جوادالائمه (ع) به رزم و پیکار با دشمنان اسلام بپردازد. او در سه مرحله حضور در جبهه با رشادت و شهامتی که داشت خالق حماسه‌های بزرگی شد.

اسماعیل کرامتی در آخرین حضور خود در جبهه‌های حق علیه باطل از طریق جهاد سازندگی، بعنوان رزمنده جهادگر روانه جبهه شد و سرانجام ۱۲ تیر سال۱۳۶۶ در منطقه شلمچه، هنگام رزم با دشمنان بعثی بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha