سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ |۳۰ محرم ۱۴۴۶ | Aug 6, 2024
تصاویر /مراسم بزرگداشت شهدای قدس در مشهد

حوزه/ رئیس بنیاد افغانستانی‌های مقیم ایران گفت: مکتبی که ماهیت آن شهادت و جهاد در راه خدا، مقاومت و مبارزه است با حذف سرانش نه تنها تضعیف نمی‌شود، بلکه محورهای مقاومت قوی‌تر شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام سید جواد وحیدی رئیس بنیاد افغانستانی‌های مقیم ایران در مراسم بزرگداشت شهدای قدس که شب گذشته در مدرسه علمیه قائم برگزار شد، در جمع فعالان فرهنگی و حوزوی افغانستانی اظهار داشت: امروز رژیم غاصب اسرائیل از درون دچار فروپاشی شده و مردم در اسرائیل در اعتراض به ساختار اقتصادی این رژیم به خیابان‌ها آمده‌اند و تظاهرات می‌کنند، این فروپاشی به برکت خون جبهه مقاومت است.

وی ادامه داد: دلیل فروپاشی و آسیب اقتصادی این رژیم به برکت شجاعت و پایمردی مجاهدان پابرهنه یمنی بوده که آبراهه‌ها را بر او بستند و به هیچ کشتی تجاری برای حرکت به مقصد اسرائیل اجازه عبور نمی‌دهند.

رئیس بنیاد افغانستانی‌های مقیم ایران، با بیان اینکه وحدتی که در صفوف مقاومت به وجود آمده سابقه ندارد، گفت: شهادت اسماعیل هنیه در ایران با یک شیطنت عمیقی طراحی شده بود، هدف دشمن این بود تا ایشان در یک کشور مسلمان شیعی به شهادت برسد تا بتوانند یک فتنه‌ و اختلاف بین محور مقاومت ایجاد کنند.

وی یادآور شد: خون با برکت شهید هنیه موجب شد نه تنها دشمن به این هدف شوم خود نرسد، بلکه صفوف مجاهدان محور مقاومت نیز مستحکم‌تر شد، حماسی که تلاش داشتند او را یک گروه تروریستی معرفی کنند چنان مشروعیتی در دنیا پیدا کرد که در تشییع شهید آن، روسا و وزرای خارجه از کشورهای مختلف شرکت کردند.

حجت الاسلام وحیدی، با تأکید بر اینکه تظاهرات مردم در حمایت از مردم غزه در کشورهای مختلف اسلامی و غیراسلامی به حماس مشروعیت بین‌المللی داده است، گفت: البته حماس نیاز به این‌ها نداشت، حماس یک قدرت و گروه مشروع است که برخاسته از دل مردم فلسطین بوده، هدف آنها مبارزه برحق برای آزادسازی سرزمین مادریشان است.

وی با اشاره به اینکه تلاش‌های رژیم غاصب اسرائیل و حامیان او در عرصه بین‌المللی ناکام مانده است، ابراز کرد: امروز حماس در سطح افکار عمومی دنیا به عنوان یک گروه مبارز آزادی خواه مطرح می‌شود که این مهم به برکت خون شهدا است.

رئیس بنیاد افغانستانی‌های مقیم ایران، خاطرنشان کرد: محاسبه غلط دیگری که دشمن غاصب و متجاوز انجام داد، این بود که با شهادت سران مقاومت این جبهه ضعیف خواهد شد، اما به تعبیر امام سجاد(ع) خدا دشمنان ما را احمق قرار داده است.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم خداوند مسلمان‌ها را در برابر ظلم تشویق به جهاد کرده است، یادآور شد: در آیاتی از قرآن کریم همچنین کسانی را که از جهاد فرار می‌کنند مذمت می‌کند که نسبت به این فریضه الهی بی‌اعتنا هستند، جهاد فلسفه‌اش مبارزه با ظلم، نجات و یاری مظلوم است و باید کودکان و زنانی که گرفتاری ظلم شده‌اند را با جهاد در راه خدا نجات دهیم.

حجت الاسلام وحیدی، تأکید کرد: مکتبی که ماهیت آن شهادت و جهاد در راه خدا، مقاومت و مبارزه است، با حذف سرانش از بین نخواهد رفت، شیخ احمد یاسین، سید عباس موسوی و اسماعیل هنیه و فواد شکر را شهید کردند نه تنها مقاومت تضعیف نشد بلکه محورهای مقاومت در لبنان، فلسطین، یمن به مراتب از دهه‌های قبل قوی‌تر شده است.

وی تصریح کرد: با ایمان به وعده الهی که خدای متعال به صراحت در قرآن به مجاهدان وعده پیروزی داده، خیلی واضح و روشن است که به زودی پیروزی مجاهدان در غزه، لبنان و در بلندی‌های جولان را جشن خواهیم گرفت.

رئیس بنیاد افغانستانی‌های مقیم ایران، اظهار کرد: کودک فلسطینی که خانواده‌اش را از دست داده، جان دل او آرام است و با خود آیه کریمه حسبنا الله و نعم الوکیل را قرائت می‌کند، این شجاعت و ایمان جهان را شگفت زده کرده است.

وی گفت: اسرائیل باید بداند تا زمانی که امت اسلامی پای‌بند به تعالیم قرآن و دستورات الهی هستند، هیچ خللی و شکستی در اعتقادات آنها ایجاد نخواهد شد.

حجت الاسلام وحیدی، خاطرنشان کرد: محور مقاومت جمهوری اسلامی ایران است که بر اساس قواعد بین‌المللی حق پاسخ مشروع این جنایت را دارد و به زودی انتقام خون شهید هنیه و بقیه شهدا را خواهند گرفت.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha