سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ |۳۰ محرم ۱۴۴۶ | Aug 6, 2024
کد خبر: 1174909
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۱
تصاویر /مراسم بزرگداشت شهدای قدس در مشهد

حوزه/ رئیس بنیاد فرهنگی اجتماعی افغانستانی‌های مقیم ایران با بیان اینکه امروز حماس به برکت خون شهدا یک گروه مبارز آزادی خواه در سطح جهان تلقی می شود، گفت: شهادت فرماندهان بزرگ مقاومت نه تنها این جبهه را ضعیف نکرده است بلکه به مراتب نسبت به دهه های گذشته قوی تر شده و جبهه مقاومت را در دنیا گسترده کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام سید جواد وحیدی، رئیس بنیاد فرهنگی اجتماعی افغانستانی‌های مقیم ایران، شامگاه دوشنبه 15 مردادماه، در مراسم بزرگداشت شهدای قدس به ویژه شهید هنیه و فواد شکر در مدرسه علمیه قائم گفت: شهادت اسماعیل هنیه نشانه پایان کار رژیم غاصب اسرائیل است، شهادت این شخصیت برخلاف تصور رژیم اسرائیل مشروعیت بین المللی حماس را بیش از پیش کرد.

وی بابیان اینکه امروز حماس به برکت خون شهدا یک گروه مبارز آزادی خواه در سطح جهان تلقی می شود، خاطر نشان کرد: شهادت فرماندهان بزرگ مقاومت نه تنها این جبهه را ضعیف نکرده است بلکه به مراتب نسبت به دهه های گذشته قوی تر شده و جبهه مقاومت را در دنیا گسترده کرده است.

حجت الاسلام وحیدی گفت: مقاومت مردم فلسطین در این مدت شگفت انگیز است، خداوند به مجاهدان وعده پیروزی داده و ما به زودی شاهد پیروزی جبهه مقاومت و مردم فلسطین و حذف رژیم غاصب اسرائیل از نقشه جهان خواهیم بود.

سمیع رئیس بنیاد فرهنگی احمدشاه مسعود به اتحاد مسلمانان در این مراسم درباره شرایطی فعلی جهان افزود: دشمنی اسرائیل با مردم فلسطین دشمنی با یک فکر و ایدئولوژی است که همان قرآن، مسلمانان و قبله اول مسلمین است.

محمدهاشم عصمت اللهی پژوهشگر و استاد دانشگاه در این مراسم نیز فلسطین را «همزه وصل جهان اسلام» خواند و گفت: امروز جریان مقاومت، شیعه و اهل سنت را در کنار یکدیگر قرار داده است.

همچنین عبدالله آرزو نویسنده و شاعر افغانستانی در این مراسم با بیان اینکه ما به هیچ قدرتی از جمله آمریکا و صهیونیسم بین المللی تکیه نخواهیم کرد زیرا به خداوند تکیه کرده ایم، گفت: امروز مردم فلسطین باایمان، بصیرت و اخلاص و بدون امکانات نظامی اسرائیل را به زانو در آورده است.

در پایان این مراسم بیانیه مهاجرین افغانستانی مقیم مشهد در محکومیت جنایت های رژیم غاصب اسرائیل از جمله شهادت رساندن اسماعیل هنیه قرائت شد.

در این بیانیه تأکید شده است شهادت این قهرمانان باعث تقویت جبهه حماس و مقاومت خواهد شد.

مراسم بزرگداشت شهدای قدس به ویژه شهید هنیه و فواد شکر با حضور فعالان فرهنگی و حوزوی افغانستانی در مدرسه علمیه قائم برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha