دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ |۲۹ محرم ۱۴۴۶ | Aug 5, 2024
شهدای مدافع حرم

حوزه/ همزمان با سالروزگرامیداشت شهدای مدافع حرم و شهادت حضرت رقیه(س) دو کتاب «الشام» و «عشق چرا ندارد» از آثار انتشارات روایت فتح در فرهنگسرای عطار نیشابوری رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، همزمان با سالروز گرامیداشت شهدای مدافع حرم و شهادت حضرت رقیه(س)، دو کتاب «الشام» و «عشق چرا ندارد» از آثار انتشارات روایت فتح در فرهنگسرای عطار نیشابوری رونمایی می‌شود.

در این برنامه که ۲۱ مرداد ساعت ۱۷ با مشارکت انتشارات روایت فتح برگزار می‌شود، مریم شیدا نویسنده کتاب‌های «الشام» و «عشق چرا ندارد!»، علی مقواساز مسئول فرهنگی بسیج مستضعفین، حمیده صدیق همسر شهید محمد صاحب‌کرم، خانواده شهید مدافع حرم شهید محمدرضا جبلی و جمعی از مقامات فرهنگی و شهری نیز حضور خواهند داشت.

مداحی محمدحسین مهدی‌پناه و سخنرانی مهمانان از دیگر بخش‌های این مراسم خواهد بود.

کتاب «عشق چرا ندارد!» روایت همسر محمد صاحب‌کرم شهید مدافع حرم و کتاب «الشام» خاطرات حسین عباسی در ۴۵ روز سفر به سوریه است، هر دو کتاب به قلم مریم شیدا نوشته شده و توسط انتشارات روایت فتح به چاپ رسیده است.

دربخشی از کتاب «الشام» آمده است: به گمان اینکه فراموشش شده، گفتم: تَیَمُم، دست می‌ذاریم روی خاک و... نشست و هر دو دستش را توی خاک فرو کرد و بیرون آورد. آنجا بود که فهمیدم واقعا بلد نیست، تیمم بدل از وضو و غسل در آن اوضاع جنگی و بی‌آبی خیلی به کار رزمنده‌ها می‌آمد.

شروع کردم به یاد دادن و در عین حال توضیح دادم تیمم چه موقع به کار می‌آید، بعد از توضیح من و چند بار که امتحان پس داد و فهمیدم یاد گرفته، به او عطر دادم، در همین حین بچه‌های دیگر خیبر ۹ دور ما حلقه زده بودند، رو کردم به بقیه.

- هرکی عطر می‌خواد باید اول تیمم کنه، بعد بهش عطر می‌دم.

فرهنگسرای عطار نیشابوری در میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، انتهای خیابان شهید امیر قلی واقع شده و علاقمندان جهت شرکت در برنامه و هماهنگی بیشتر می‌توانند با شماره ۵۵۱۳۵۵۵۳ ۰۲۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha