دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ |۲۹ محرم ۱۴۴۶ | Aug 5, 2024
شعیبیه خوزستان

حوزه/ خطیب جمعه شعیبیه خوزستان اظهار کرد: شعیبیه از ابتدایی‌ترین نیازهای اساسی همچون برق، آب شرب و راه محروم است و مردم منطقه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی رسولی خطیب جمعه شعیبیه استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری این استان، با اشاره به اینکه شعیبیه دارای دو قسمت شرق و غرب با ۵۶ روستا و یک شهر است، بیان کرد: افت ولتاژ برق از مشکلات مردم این شهرستان است و آن‌ها را رنج می‌دهد.

وی ادامه داد: بیشتر روستاها از ضعف ولتاژ برق رنج می‌برند به گونه ای که در برخی از روستاها ضعف ولتاژ برق، روشنایی منازل را تامین نمی‌کند.

امام جمعه شعیبیه خوزستان تصریح کرد: گرمای زیاد هوا در شعیبیه غیر قابل تحمل است و کاهش شدید افت ولتاژ برق موجب شده تا عموم مردم دچار مشکل شوند و در شرایط سخت قرار گیرند.

وی افزود: نصب ایستگاه برق قوی تنها راه رفع مشکل ضعف ولتاژ برق است و در صورت عدم رفع آن، این مشکل به یک معضل جدی در سطح شهرستان تبدیل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رسولی عنوان کرد: رفع مشکل ضعف ولتاژ برق خواسته و مطالبه مردمی است و بی توجهی به خواست و مطالبه بحق مردم موجب ایجاد تنش های زیادی در بین مردم می شود و در نهایت یاس و ناامیدی مردم نسبت به دولت را شکل می دهد.

خطیب جمعه شعیبیه خوزستان اظهار کرد: مطابق با درخواست های مکرر مردم موضوع را به مسئولان ذیربط گزارش کردیم ولی متاسفانه با توجه به پیگیری های مکرر، تاکنون هیچگونه اقدامی در این رابطه از سوی مسئولین صورت نپذیرفته است.

وی بیان کرد: لازم است تا مدیرعامل شرکت برق استان، آب و برق منطقه ای و وزارت نیرو هر چه سریعتر نسبت به رفع این مشکل و نصب ایستگاه فشار قوی برق برای تامین برق روستاها و شهر اقدام نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین رسولی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکل خرابی راه در شعیبیه گریزی زد و افزود: در بحث جاده‌ها و معابر روستایی مشکلات زیادی وجود دارد و جاده‌های روستایی نیازمند روکش آسفالت مناسب می‌باشند.

خطیب جمعه شعیبیه خوزستان اظهار کرد: مردم شعیبیه از وضعیت جاده ها ناراضی هستند و این موضوع باعث می شود تصادفات جاده ای رخ دهد و از سویی خسارات زیادی هم به ماشین های مردم وارد می شود و عملا کسی پاسخگوی آنها نیست.

وی افزود: چالش خرابی راهها در شرق و غرب شعیبیه وجود دارد به گونه ای که از شهر سرداران تا شهر گوریه به مسافت ۲۵ کیلومتر راه خراب است و تردد با وسیله نقلیه در این مسیر، موجب ایجاد خسارت های زیادی به خودروهای مردم شده است.

امام جمعه شعیبیه خوزستان بیان کرد: در مجموع شرق شعیبیه به ۲۰ کیلومتر راه، غرب شعیبیه به ۱۷ کیلومتر و از شهر گوریه تا شهر سرداران به ۲۵ کیلومتر راه نیاز دارند.

حجت الاسلام والمسلمین رسولی عنوان کرد: کل مسیرهای روستایی از مشکل نبود ایمنی و شانه راه، خرابی حریم راه، نبود علائم راهنمایی و رانندگی، عدم وجود آسفالت مناسب و... رنج می برند.

وی گفت: یکی دیگر از مطالبات و خواسته های مردمی ، رفع مشکلات جاده ای منطقه است و لازم است مسئولین به جد به رفع این مشکل و تامین اعتبار برای ساخت و ساز جاده شهری و روستایی اقدام نمایند.

امام جمعه شعیبیه خوزستان در بخش دیگری از صحبت های خود به مشکل نبود آب شرب سالم و بهداشتی در منطقه اشاره کرد و گفت: ۳۲ روستا در شرق و ۳۵ روستا در غرب شعیبیه با مشکل نبود آب شرب سالم و بهداشتی مواجه هستند.

وی ادامه داد: آب موجود در منطقه از نظر بهداشتی زیر صفر است، آب منطقه از فاضلاب و ته رودخانه است و به شدت گل آلود می باشد و برای مردم به هیچ وجه قابل استفاده نیست.

حجت الاسلام والمسلمین رسولی عنوان کرد: دو رودخانه بزرگ دز و شطیط در نزدیکی شعیبیه وجود دارد این رودخانه ها که بخش اعظمی از آب مورد نیاز خوزستان را تامین می کنند اما متاسفانه روستاها و شهرهای این منطقه از نعمت آب محروم هستند.

وی گفت: پروژه آبرسانی روستای یشان سخی در غرب شعیبیه برای تامین آب شرب منطقه آغاز شد اما متاسفانه به دلیل عدم تامین اعتبار چندین سال است که تعطیل شده است. برای این پروژه، لوله های لازم در منطقه آورده شده است اما به دلیل نبود اعتبار، پیمانکار نیز به صورت نسیه کار نمی کند.

خطیب جمعه شعیبیه خوزستان بیان کرد: این پروژه ۳۰ درصد پیشرفت کاری دارد و مابقی عملیات تعطیل شده است و مردم منتظر تامین آب لوله کشی شده هستند.

وی افزود: پروژه آبرسانی برای شرق شعیبیه نیز دارای ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و ۸۰ درصد کار بلاتکلیف مانده است.

وی افزود: بهانه اصلی مسئولان برای عدم اتمام پروژه، عدم تامین اعتبار است اما با توجه به خواسته و نیاز بحق مردم برای دسترسی به آب آشامیدنی سالم، لازم است مسئولان به طور جدی به رفع مشکلات این حوزه ورود نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین رسولی اظهار کرد: از مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب استان خوزستان انتظار می رود بودجه لازم را برای اتمام این پروژه را تامین کنند تا شاهد برخورداری مردم از نعمت آب آشامیدنی سالم باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha