دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ |۲۹ محرم ۱۴۴۶ | Aug 5, 2024
حجت الاسلام حسین اسلامی، خطیب جمعه تربت جام

حوزه/ امام جمعه شهرستان تربت جام استان خراسان رضوی گفت: مگاپروژه آذر مینا در یک قدمی افتتاح قرار دارد و در حال حاضر به ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است اما به بهره‌برداری نمی‌رسد و گویا طلسم شده است.

حجت الاسلام حسین اسلامی، خطیب جمعه تربت جام استان خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در مشهد، با اشاره به اینکه عملیات ساخت مگا پروژه شیشه آذر مینا از ۱۰ سال پیش کلنگ زنی و آغاز شده است، اظهار کرد: برای این پروژه علاوه بر هزینه کلان و آورده سرمایه گذار، تسهیلات ۱۰ هزار میلیاردی نیز در اختیار قرار داده شده است.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه برای احداث این پروژه عزم و جدیت زیادی وجود داشته است اما برای بهره‌برداری از آن با ۹۸ درصد پیشرفت گویا عزم و اراده جدی برای اتمام آن وجود ندارد و کماکان در یک قدمی افتتاح مانده است.

خطیب جمعه شهرستان تربت جام استان خراسان رضوی گفت: حال جای سوال دارد که چرا پروژه‌ای با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی و با چند هزار میلیارد سرمایه بر روی زمین مانده است و به افتتاح نمی رسد.

وی افزود: پیگیری های زیادی در این زمینه صورت گرفته است و هر بار دلیل و بهانه های مختلفی از جمله نبود مواد اولیه، تحریم بازار و.. مطرح می کنند اما برای این چنین پروژه ای با این میزان درصد پیشرفت این بهانه ها قابل توجیه نیست.

حجت الاسلام اسلامی عنوان کرد: افتتاح این پروژه می‌تواند قریب به ۲ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کند و در این برهه که بیکاری گریبان بسیاری از شهرها و استانها را گرفته است در این منطقه این افتتاح می تواند گره گشا باشد و امیدی را به زندگی مردم برگرداند.

امام جمعه شهرستان تربت جام خراسان رضوی اظهار کرد: از مسئولین کشوری و استانی انتظار می رود تا نسبت به رفع مشکلات برای افتتاح این پروژه ورود جدی داشته باشند و جهت تحقق وعده ها و پاسخ به مطالبه بحق مردم اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha