دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ |۲۹ محرم ۱۴۴۶ | Aug 5, 2024
کنعانی

حوزه/ سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این که از نظر ایران رژیم صهیونیستی عامل ترور و جنایت فراسرزمینی ترور اسماعیل هنیه است گفت: قطعا این جنایت بدون حمایت آمریکا ممکن نبود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، ناصر کنعانی در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران گفت: رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا مسئول تشدید تنش در منطقه است و ایران نیازی به تبادل پیام با آمریکا نمی‌بیند.

سخنگوی وزارت خارجه به دولتمردان آمریکا توصیه کرد: برای جلوگیری از تشدید تنش در منطقه از حمایت از متجاوز دست بردارد.

وی با بیان اینکه اگر سازمان‌های بین المللی و آمریکا به مسئولیت‌های خود برای کنترل ماشین جنگی صهیونیست‌ها عمل می‌کردند الان شاهد این همه جنایت نبودیم تاکید کرد: ایران تامین امنیت منطقه و دفاع از حقوق خود را از طریق تنبیه متجاوز بر اساس منشور ملل پیگیری می‌کند

کنعانی با تاکید بر این که تجربه و تاریخ هفتاد سال گذشته نشان دهنده تهدید رژیم صهیونیستی برای همه کشورهای منطقه است افزود: کمک به ایجاد بازدارندگی در مقابل این رژیم در اولویت و وظیفه همه کشورهای منطقه است.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری افزود: ایران به دنبال تشدید تنش نیست و در ۱۰ ماه گذشته همه تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک لازم را برای توقف ماشین جنگی صهیونیست‌ها انجام داده است.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه هم ایران در چند روز اخیر در چارچوب اقدامات دیپلماتیک خود برای تأمین امنیت منطقه و تامین حقوق خود ارتباطات گسترده‌ای برقرار کرده و هم سایر کشورها تماس‌هایی با سرپرست وزارت خارجه داشته اند افزود: این رایزنی‌ها طبیعی است و سفر وزیر خارجه اردن به تهران هم در همین چارچوب انجام شد.

کنعانی همچنین بیان داشت: نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی روز چهارشنبه به پیشنهاد ایران در مقر این سازمان در جده برگزار می‌شود و دستور کار این نشست بررسی جنایات رژیم صهیونیستی و ترور اسماعیل هنیه رهبر مقاومت فلسطین در تهران است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha