چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ |۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 7, 2024
کد خبر: 1175358
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۲
مستند مزد خدمت

حوزه / مستند "مزد خدمت" روایت‌گر خدمت با محوریت مساجد و ائمه جماعات در منطقه سیدی و طرق مشهد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام مجتبی مهدوی ارفع رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، امروز در مراسم رونمایی و اکران مستند "مُزد خدمت" در جمع ائمه جماعات، فعالان فرهنگی محله سیدی و طرق در سالن سینما اطلس، اظهار داشت» در طرح هم محله، ۳۱۲ مسجد میزبان زائران بودند که در دوسال گذشته کم سابقه است، از جمله خدمات این طرح اسکان، اطعام و حمل و نقل رایگان زائران بوده است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح، زائران حضرت رضا(ع) در منازل مرتبط با مساجد نیز اسکان داده شدند، گفت: این خدمات توسط مردم در مساجد ارائه شد.

در ادامه محسن داوری فرماندار مشهد نیز ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این برنامه و عوامل مستند "مزد خدمت" یادآور شد: پیامبر اسلام(ص)، حکومت اسلامی را از مسجد شروع کردند و محل حکومت و گفت‌وگوی ایشان نیز مسجد بود.

وی یکی از ثمرات انقلاب اسلامی را احیای کارکرد مساجد بیان کرد و ادامه داد: باید شرایط خدمت بهتر به زائران را فراهم کرد تا بتوان میزبان بهتری برای کسانی که به زیارت حضرت رضا(ع) مشرف می‌شوند، باشیم.

وی با بیان اینکه مساجد باید محور فعالیت‌های اجتماعی باشند، ابراز کرد: مشکلات مردم را در مساجد حل کنیم.

حمیدرضا معشوقی کارگردان این مستند هم با اشاره به اینکه در سختی‌های تولید مستند، با توسل به شهید حجت الاسلام اصلانی از شهدای حرم مشکلات رفع می‌شد، خاطرنشان کرد: این مستند روایتگر خدمت بامحوریت مساجد و ائمه جماعات در منطقه سیدی و طرق مشهد است.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدا از جمله شهید اصلانی، شهید دارابی، شهید زینال زاده و شهید رضازاده تقدیر شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha