چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ |۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 7, 2024
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم

حوزه/ مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم از تقویت همکاری و تعاملات فی‌مابین شهرداری قم و خانه مطبوعات به‌منظور تربیت و آموزش خبرنگاران تخصصی به‌ویژه در امور شهری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مهدی کلانترزاده در دیدار اعضای هیئت‌مدیره خانه مطبوعات قم با دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار قم و برخی از مدیران شهری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد و سیاست‌های اجرایی شهرداری قم در حوزه اطلاع‌رسانی و استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای در ۲ حوزه تبیین و تشریح دستاوردها و همچنین ایجاد ارتباط و تعامل با جوامع ذی‌نفعان تعریف‌شده است و همسو با اهداف و مأموریت‌های شهرداری در جریان قرار دارد.

وی با تأکید بر لزوم تقویت رسانه‌ها به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی شهر، افزود: هر رسانه با توجه به نقش و اثرگذاری اجتماعی که دارد می‌تواند نماد و نشانه‌ای از فرهنگ و بازتابی از ابعاد مختلف اجتماعی باشد و در این زمینه غنای محتوای رسانه‌ای و تولید فاخر آثار از اولویت‌هایی است که می‌بایست موردتوجه قرار گیرد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم در ادامه نقش‌آفرینی رسانه‌ها در موضوعات مختلف اجتماعی به‌ویژه در برقراری ارتباط با اقشار مختلف شهروندان را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: وثوق محتوای رسانه‌ای و اعتماد مردم بیشترین سرمایه‌ای است که یک رسانه در فعالیت خود می‌تواند آن را به دست آورده و در طول حیات رسانه‌ای آن را حفظ و توسعه دهد.

کلانترزاده ضعف نگاه تخصصی در بین رسانه‌ها را از آسیب‌های موجود برشمرد و گفت: در حوزه امور و مأموریت‌های مدریت شهری به همین منظور در تعامل خانه مطبوعات و شهرداری قم، برگزاری دوره‌های آموزشی تربیت خبرنگاران مدیریت شهری در حال پیگیری، برنامه‌ریزی و اجراست.

وی با استقبال از نقد تخصصی و منصفانه و مطالبه‌گر اصولی و سازنده رسانه‌ها در حوزه امور شهری، اذعان داشت: مرز بین تخریب و نقد می‌بایست در این موضوع مشخص‌شده و اصحاب رسانه نیز در این زمینه نیاز است دانش و علم تخصصی را به دست آورده تا کمتر به حواشی پرداخته شود و در مقابل اصل و اساس برخی موضوعات مهم موردبررسی و پرداخت رسانه‌ها قرار نگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha