پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 8, 2024
ماندگاری

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه اربعین تمرین اتحاد امت است، چرا که از همه فرقه‌ها و جغرافیای مختلف در این رویداد بزرگ حضور دارند، گفت: اگر همانند ایام اربعین عمل کنیم هیچ فردی گرسنه و تشنه نمی‌ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، مبلغ کشوری، امروز، چهارشنبه ۱۷ مردادماه در همایش سفیران اربعین که در بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: اربعین تربیت عناصر ظهور است.

این فعال فرهنگی و مبلغ دینی با بیان اینکه ما برای ظهور پذیرنده امام زمان(عج) می‌خواهیم، گفت: پذیرنده امام معصوم (ع) باید خسته از ظلم بوده و تشنه عدالت باشد. هر فردی به مراسم پیاده‌روی اربعین می‌رود بی‌شک تشنه عدالت حضرت مهدی(عج) است و از ظلم خسته شده است.

وی با تأکید بر اینکه هر زائر پیاده‌روی اربعین باید ظلم موجود در جهان و استکبار جهانی را افشا کند، تصریح کرد: ویژگی اول اربعین تربیت‌کننده رزمنده برای امام زمان(عج) است.

این مبلغ کشوری با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین فرمانده و برنامه‌ریز تربیت می‌کند، افزود: این همه خدمات موکب‌داران بی‌شک از سوی مدیران جوان پر تلاش انجام می‌شود.

حجت‌السلام والمسلمین ماندگاری با تأکید بر اینکه اربعین تربیت عناصر ظهور است، یادآور شد: این موارد تنها محدود به کشور ما نیست بلکه دیده‌ایم که در اربعین امام حسین(ع) نه فقط زائر بلکه موکب‌دار از کشورهای مختلف فعالیت دارند.

وی ادامه داد: دشمن با بمباران تبلیغاتی می‌خواهد که مردم به سخن ولایت، قرآن کریم و حق گوش نداده و از عقلانیت فاصله بگیریم، دشمن با ترویج شهوات و دنیاپرستی جلوی عقلانیت را می‌گیرد.

ماندگاری با اشاره به اینکه اربعین، مبارزه با این روش دشمن و رساندن حرف حق به گوش مردم جهان است، بیان کرد: دشمن نمی‌تواند امام حسین(ع)، عاشورا و عزاداری را از ما بگیرد پس با ایجاد انحرافات و… می‌خواهد روح اصیل عزاداری را گرفته و از هدف اصلی دور کند.

این مبلغ کشوری با بیان اینکه اربعین مسیر مبارزه با جهل است، ادامه داد: به‌عنوان مبلغ دینی باید به گونه‌ای عمل کنیم که زائر سرگردان نباشد و به زیارت او هدف بدهیم. و به‌گونه‌ای فرهنگ عاشورا را ترویج دهیم که زائر در طول پیاده‌روی مشغول قرائت زیارات عاشورا یا اربعین باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با تأکید بر اینکه اربعین تمرین اتحاد امت است چرا که از همه فرقه‌ها و جغرافیای مختلف حضور دارند، بیان کرد: اگر چون ایام اربعین عمل کنیم هیچ‌کس گرسنه و تشنه نمی‌ماند.

وی با اشاره به اهمیت اتحاد و وحدت ادامه داد: امروز رئیس جمهوری رأی آورده که وظیفه داریم ایشان را دعا کرده و کمک کنیم، به برکت انقلاب ۴۶ سال است که پرچم ولایت بالا رفته ولی دشمن نتوانسته است آن را زمین بزند.

این مبلغ کشوری گفت: در ۲۰۰ سال گذشته هر وقت جنگی رخ داد قطعه‌ای از ایران جدا شد ولی به برکت انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس ذره‌ای از خاک وطن جدا نشد. به برکت انقلاب اسلامی، اسرائیلی که در گذشته در چند روز ارتش کشورهای عربی را شکست داد امروز نمی‌تواند یک گروه مقاوم چون حماس را نابود کند.

وی ادامه داد: اگر جهانی فکر کنیم می‌توانیم بیان کنیم که انقلاب اسلامی رشددهنده معنویت و اسلام بوده است.

مبلغ شاخص کشوری با تأکید بر اینکه باید زائر اربعین را به تفکر دعوت کنیم، یادآور شد: باید از او بخواهیم که فکر کند چرا امام حسین(ع) تسلیم نشد و هیچ‌گاه ناامیدی به سراغ او نیامد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه حربه دشمن ترویج ناامیدی است، گفت: مکتب ما ناامیدی ندارد و این درس اربعین و عاشورا است. اگر می‌خواهیم جهاد تبیین داشته باشیم باید سه شاخصه مستند سخن گفتن، قابل فهم سخن گفتن و کاربردی سخن گفتن را مدنظر داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha