چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ |۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 7, 2024
کتابچی

حوزه / حجت الاسلام کتابچی گفت: اربعین زمینه ساز ظهور منجی است و پایه‌های کاخ ظالمان را به لرزه انداخته است.

حجت الاسلام محمد حسین کتابچی امام جمعه قمصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، با بیان اینکه بایکوت شدن مراسم اربعین توسط رسانه‌های غرب یک مسأله عادی برای آنها است، اظهار داشت: دشمنان هر کجاکه قدرت اسلام نمایان باشد، برای بایکوت شدن آن تلاش می‌کنند، کما اینکه در اربعین انسانیت در نقطه اوج خودش به نمایش گذاشته می‌شود که این هم با فرهنگ غرب در تعارض است.

حجت الاسلام کتابچی، اربعین را زمینه ساز ظهور منجی دانست که پایه‌های کاخ ظالمان را به لرزه می‌اندازد، ابراز کرد: برای عمومی شدن اربعین حسینی اگر همه حسینی‌ها به میدان بیایند و پای کار تبلیغ اربعین بایستند، هیچ کسی نمی‌تواند اربعین را بایکوت کند، همانطور که نتوانستند غزه را بایکوت کنند.

امام جمعه قمصر، به دستاوردهای گسترده اربعین برای جهان اسلام اشاره کرد و یادآور شد: حقیقت دین اسلامی که پیامبر(ص) آورده را فقط در مراسم اربعین می‌توان مشاهده کرد و همین نشان دادن حقیقت اسلام برای خود مسلمانان بزرگترین دستاورد است، جدای از اینکه نمایش قدرت اسلام و مذهب تشیع به تمام دنیا و زنده کردن روحیه جهاد و شهادت طلبی و افزایش روح وحدت از دیگر دستاوردهای بزرگ این مراسم می‌باشد.

حجت الاسلام کتابچی به ظرفیت‌های تقریبی و بین الادیانی اربعین اشاره کرد و گفت: از بهترین این ظرفیت‌ها رفتار انسانی و سرشار از محبتی است که در این مراسم جلوه نمایی می‌کند که هر انسانی را مجذوب خود می‌کند، خصوصا اگر بتوان این را نشان داد که از مذاهب مختلف و حتی از ادیان مختلف در این همایش بزرگ حضور دارند که حب الحسین فاصله‌های بین آنها را از بین برده است.

امام جمعه قمصر خاطرنشان کرد: برای مردمی کردن اربعین حسینی باید همین مسیری که در پیش داریم را ادامه دهیم و البته در این شرایط اقتصادی نیز دولت باید به خود موکب‌داران کمک کند تا بتوانند مسیر را ادامه دهند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha