چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ |۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 7, 2024
کد خبر: 1175279
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷
حجت الاسلام برهان قلعه بالایی معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ امپراطوری رسانه ای غرب، بر آن است که از اهمیت این اجتماع الهی بکاهد، یا اصلا از باز نشر خبر آن جلوگیری گند، ولی نمی داند « یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ.»، این کوردلان نمی دانند، نور خدا خاموش شدنی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، حجت الاسلام برهان قلعه بالایی، معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه، در آستانه فرا رسیدن « اجتماع عظیم اربعین » آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

« وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَهِ وَ حَیْرَهِ الضَّلَالَهِ »

بزرگترین اجتماع دینی جهان در اربعین حسینی(ع)، هر ساله با شور و شوق زاید الوصفی در حال بر پا شدن می باشد، این اجتماع میلیونی آخر الزمانی به کوری چشم بدخواهان و بی دینان عالم در حال گسترش فراوان و نمود و جلوه یک اجتماع آرمانی در عصر بحران هویت بشری می باشد، بایسته است جهت تنویر افکار چند نکته هر چند با اختصار در مورد اربعین گفته شود.

  1. کلید واژه زیادی اربعین استنقاذات که به معنای نجات دردهای بخشیدن بشر از درون بافته های خیالی خویش و ایادی رسانه ای غرب می باشد، جهاله خود ساخته، ریشه در اعراض از رهنمودهای انسانهای کامل الهی و دوری از کتب وحیانی می باشد، جایی که کمال انسانها برای هدایت بشر رنجها کشیده اند و سختی ها به جان خریده اند، بایسته است بشر امروز یک باز تولید و بازنگری بر رفتار خود مبتنی بر هدایت های مردان الهی و کتب وحیانی بنماید.
  2. همیشه در تاریخ، کوردلان و خفاشان از اجتماع ایمانی جامعه الهی ترسیده و سعی نموده است، این اجتماع را به افتراق مبدل نموده و یا از باز خورد آن جلوگیری نماید، در عصر حاضر که کوچکترین و بی اهمیت ترین موضوعات در عالم به سرعت صوت و نور منعکس می شود، سعی می شود تا با امپراطوری رسانه ای غرب از اهمیت این اجتماع الهی بکاهد، یا اصلا از باز نشر خبر آن جلوگیری گند، ولی نمی داند « یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ.»، این کوردلان نمی دانند، نور خدا خاموش شدنی نیست.
  3. بر مومنین و مومنات آخر الزمان لازم است هر چه بهتر انجام شدن این سنت پسندیده الهی اقدام نمایند، بی شک حضور در این عرصه، ضربه هولناکی به دشمنان اجتماع بزرگ بشر می باشد، تا سرمشق دیگر انسانهای شایسته دنیا قرار بگیرید، بشر عصر حاضر ظهور الگوهای جدید از سبک زندگی الهی منطبق با عصر حاضر است، تا « حَیْرَهِ و ضلالت » خویش را کنار گذاشته و به صراط مستقیم انبیائ عظام الهی برگردد که این در اربعین امام حسین(علیه السلام)، تجلی و نمود عالی پیدا نموده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha