چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ |۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 7, 2024
پیام اربعین ترویج روح آزادگی و جوانمردی در جهان است

حوزه/ مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با اشاره به همبستگی عقلانی بین‌الادیان در پیاده‌روی اربعین حسینی، گفت: پیام اربعین ترویج روح آزادگی و جوانمردی در جهان است.

حجت‌الاسلام ماشاالله صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان اظهار داشت: این مهم واقعیتی که تمامی ادیان الهی در مقابل آن سر تعظیم فرود آورده و به عنوان مرکز ثقل کرامت انسانی به آن معتقد هستند و ای همان پیام سکان‌دار نهضت عاشورا حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام است که فرمودند: "اِن لَم یَکن دِین وَ لا تَخافُون المَعاد فَکونُوا اَحراراََ فی دُنیاکُم".

وی، پیاده‌روی اربعین را نمادی از گرایش قلوب پیروان ادیان بر گرد قبله دل‌ها حسین بن علی علیه‌السلام دانست و گفت: این قبله‌ قوام کعبه و حقیقت عبودیت به قوام آن است.

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان تصریح کرد: امروز آنچه در این پیاده‌روی عظیم و انسجام جهانی باید مورد توجه قرار گیرد، نشر و تبیین فرهنگ تشیع در جهان معاصر است.

وی تکریم انسان و حفظ کرامت زنان در فرهنگ عاشورا را زیباترین جلوه بین‎ ‌الادیانی اربعین حسینی بیان کرد و افزود: پیاده‌روی اربعین می‌تواند جامعه جهانی را متوجه این مهم کند که مسئله‌ای که در روز عاشورا مظهر مقاومت فِئه قَلیلِه در مقابل فِئه کَثیره متذکر شد و فرمود: اَناالذی اُقاتِلکم وَ تقاتلوننی وَ النِّساء لَیس عَلیهنَّ مِن حَرج" امام حسین علیه‌السلام به عنوان جامع مکارم اخلاقی مرکز محوریت این تفکر جهانی برای جامعه بشری از هر قوم و ملتی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha