شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ |۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 10, 2024
کد خبر: 1176029
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
میثاق طلبگی

حوزه/ مدیر پژوهش‌سرای علامه شیخ عبد الکریم زنجانی گفت: طلاب جدیدالورود، باید نسبت به علمای شاخص استان زنجان، آشنایی کامل داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام علیرضا مهرانفر، مدیر پژوهش‌سرای علامه شیخ عبد الکریم زنجانی، صبح امروز در مراسم افتتاحیه دوره تربیتی میثاق طلبگی و در حاشیه نمایشگاه تاریخچه حوزه و علمای زنجان، زنجان را شهر عالم خیز و عالم پرور دانست و گفت: زنجان مهد علمای شاخص و فرهیخته ای همچون ملا قربانعلی زنجانی، حکیم محمد هیدجی، میرزا باقر زنجانی، سید برهان الدین زنجانی، آیت‌الله محمداسماعیل صائنی و... است و برای اینکه حوزه رویکرد مجتهدپروری خود را حفظ بکند باید طلاب جدیدالورود را با سیره و زندگی علمای اعلام آشنا بکند.

حجت الاسلام مهرانفر، شیخ عبد الکریم زنجانی را جزو شخصیت های کم نظیر و برجسته شهر زنجان شمرد و گفت: شیخ عبدالکریم زنجانی، یک شخصیت جهانی، فقیه و فیلسوف برجسته ای بود که قریب به ۹۰ اثر از وی به جا مانده است.

مدیر پژوهش سرای علامه شیخ عبد الکریم زنجانی افزود: طلاب نوجوان و جدیدالورود باید به تحصیل خود عنایت خاصی داشته باشند تا بتوانند مبانی فکری خود را کامل کنند و در عین حال تهذیب و سلامت جسمانی خود را نیز تقویت نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha