یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ |۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 11, 2024
بسیج اساتید

حوزه/ فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: بانوان پرچمداران حراست از اسلام، قرآن و ارزش های انقلاب در عرصه های مختلف از صدر اسلام تا انقلاب و تا به امروز هستند

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی، سردار محمدرضا مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در آغاز دوره سه روزه توانمندسازی فرماندهان گردان های کوثر استان که با حضور مسئول بسیج جامعه زنان استان و جمعی از خواهران حوزه دفاعی بسیج استان برگزار شد، اظهار داشت: آنچه که امروز ما به دنبال آن هستیم تداوم رسالت عاشورا و بخشی از همان مسیر عاشوراست که نقطه عطف آن متعلق به همین روزهاست.

وی با تسلیت ایام شهادت حضرت رقیه(س) گفت: رسالت زینبی حضرت زینب (س) در دفاع از ولی زمان خود مقابل دشمن در حوادث عاشورا و تداوم رسالت عظیم ایشان در تبیین وقایع بعد عاشورا، زمینه ساز حفاظت از اسلام ناب و انتقال آن به نسل امروز بوده است.

مهدوی با تاکید بر نقش تأثیرگذار و بی بدیل حضرت زینب (س) در حفظ اسلام تاکنون گفت: انتقال نسل به نسل وقایع عاشورا تا به امروز حاصل تلاش و روشنگری درست حضرت زینب (س) بوده است.

وی با اشاره به جایگاه و نقش مهم زنان در حراست از اسلام، قرآن و دین خدا از صدر اسلام تاکنون تصریح کرد: اسلام امروز حاصل تلاش ها، زحمات و تفکر حضرت فاطمه زهرا(س) است که بعداً توسط تربیت شدگان مکتب فاطمی حضرت زینب(س)، حسین بن علی (ع) و سلاله پاک این حضرت به منصه ظهور رسید و امروز در اختیار ماست‌.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با تاسی از حرکت حضرت زینب(س) در عاشورا، به نقش موثر زنان در انقلاب اشاره کرد و گفت: در جای جای مبارزات دوران انقلاب؛ قبل، دوران انقلاب و بعد آن نمی‌توانیم نقش موثر زنان جامعه اسلامی را نادیده بگیریم در مبارزات حضرت امام خمینی (ره) قبل از انقلاب، زنان مبارزی را می بینم که در دفاع از دین و مکتب انقلاب اسلامی در زندان های ساواک تحت شکنجه ها و آزار دشمنان قرار گرفته اند.

مهدوی افزود: در مبارزات انقلاب اسلامی تا پیروزی آن، همینطور در زمان تشکیل شورا و کمیته دفاع از انقلاب و یا در موضوع تسخیر لانه جاسوسی، بررسی ها حاکی از نقش برجسته و ارزنده زنان در دفاع از آرمان های انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه آمار بالایی از شهدای جنگ ۸ ساله دفاع مقدس در کنار رزمندگان اسلام را زنان تشکیل می دهند، نقش مهم خواهران در دو محور امداد و نجات و پشتیبانی از رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس را ارزنده دانست و گفت: اگر حوزه امداد و پشتیبانی خواهران از رزمندگان و خانواده های آنان در دفاع مقدس نبود بسیاری از پیروزی های ما به دست نمی آمد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به نقش پررنگ استقامت بانوان فلسطینی در محور مقاومت ادامه داد: امروز شاهد مبارزه زنان فلسطینی در مقابله با رژیم کودک کش صهیونیستی و صبر و استقامت زینب گونه آنان در کربلای غزه و به خاک و خون کشیده شدنشان توسط این رژیم منحوس هستیم که برگه ای دیگر از ظلم یزدیان زمان است‌.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی در ادامه با مقایسه حضور بانوان در اجتماع در قبل و بعد از انقلاب، به نقش موثر بانوان در توسعه، عمران و پیشرفت کشور اشاره کرد و بیان داشت: بسیاری از خواهران متعهد، پرتلاش، مبتکر و با صلابت در عرصه های مختلف علمی، پژوهشی، اقتصادی، پزشکی، صنعتی، اجتماعی و سیاسی همپای برادران در جامعه فعال هستند که این نشان توجه نظام جمهوری اسلامی ایران به کرامت زنان در جامعه و از برکات انقلاب اسلامی بوده است این مهم خط بطلانی بر اتهام بعضی افراد مبنی بر محدودیت زنان بعد از انقلاب در کشور ما بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha