یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ |۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 11, 2024
کد خبر: 1176272
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
بانو علویه

حوزه/ استاندار لرستان گفت:دین مبین اسلام و نظام جمهوری اسلامی عزت و احترام زن را احیا نموده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، ابوطالب شفقت، استاندار لرستان امروز در یادواره فاضله مجاهد مرحوم علویه طاهره موسوی که با حضور مسئولان استانی و شاگردان این بانوی انقلابی در سالن شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم آباد برگزار شد با بیان اینکه دین مبین اسلام نسبت به جایگاه زن احترام ویژه ای قائل است افزود:دین مبین اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران به زنان عزت بخشیده و این عزت را برای آنان احیا نموده است.

وی با بیان اینکه امروز دنیا از زن سوء‌ استفاده می‌کند و یکی از سؤالات جدی از جامعه بشریت این است که چرا زن به عنوان نجیب‌ترین خلقت خدا و محور اصلی خانواده را فراموش کرده است، افزود: خداوند از زنان خواسته که عزت وجودی خود را با حفظ کرامت انسانی و اخلاقی خود حفظ کنند.

شفقت با بیان اینکه دنیا امروز عفاف و حجاب را به‌ عنوان یک اتهام به جمهوری اسلامی ایران نسبت می دهند و آن را برای زنان محدودیت می دانند، خاطرنشان کرد: در جامعه امروز شاهد بانوانی همچون بانوی مجاهد علویه طاهره موسوی هستیم که در طول انقلاب و بعد از آن خانه خود را در اختیار شناخت دین و دین‌داری، ولایت و ولایت‌مداری قرار داده‌اند.

شفقت گفت: پاسداشت و معرفی بیشتر عالمان و بانوان اسلام و انقلاب همچون مرحوم طاهره موسوی در راس برنامه های شورای فرهنگی قرار دارد.

در پایان این مراسم از پوستر جلد کتاب «فاضله مجاهد» زندگی‌نامه علویه طاهره موسوی رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha