دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ |۶ صفر ۱۴۴۶ | Aug 12, 2024
کد خبر: 1176320
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۱
خراسان جنوبی

حوزه/ معاون امور سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن به دنبال گرفتن حجاب و اصالت زن مسلمان است، گفت: از بانوانی که می توانند بسیار تاثیرگذار باشند انتظار می رود در راستای جهاد تبیین به وظایف شرعی، دینی و قانونی خود عمل کنند و خنثی کننده توطئه و تهاجمات دشمن باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی، سیدمحمدرضا طالبی امروز در دومین کنگره استانی بانوان تاثیرگذار اظهار داشت: در خراسان جنوبی، تک تک بانوان تاثیرگذار هستند.

معاون امور سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به جایگاه زن در عصر جاهلیت گفت: در عصر جاهلیت، زن را به عنوان یک ابزار می شناختند و چنانچه کسی دختری می داشت آن را زنده به گور می کردند و با ظهور اسلام، خداوند مسیر را به نحوی پیش برد که جایگاه و عزت زن را مشخص کرد.

طالبی ادامه داد: در سوره های قرآن کریم به جایگاه رفیع و والای زن و نقش او در جوامع پرداخته شده است و زمانی که پیامبر اسلام(ص) فرزند پسری نداشتند خداوند متعال حضرت زهرا(س) را به ایشان عطا فرمود و سوره کوثر در شان ایشان نازل شد.

وی با بیان اینکه زن در اسلام ارزش و جایگاه رفیع خود را پیدا کرد، گفت: حضرت زهرا(س) با عفاف و حجاب کامل خود تمام قد از جایگاه ولایت دفاع کردند که یک دفاع کاملا سیاسی و اجتماعی بود و از حضور زنان در جامعه سیاسی و اجتماعی درصدر اسلام بسیار می توان یاد کرد.

معاون امور سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بیعت زنان با پیامبر(ص) نیز ایفای نقش اجتماعی و سیاسی آنان بود و در طول تاریخ اسلام و ایران و انقلاب اسلامی، زنان بسیار تاثیرگذاری داشتیم.

طالبی با توجه به نقش دشمن از طریق امپراطوری رسانه ای جهت گرفتن نقش زن مسلمان و حجابش گفت: دشمن با تبلیغات سوء خود و جنگ ترکیبی می خواهد اصالت زن مسلمان را بگیرد و نقش مومنانه و مادرانه اش را کم رنگ کند.

وی در ادامه بیان کرد: در راستای این تهاجم فرهنگی و جنگ ترکیبی در حوزه بانوان برخی افراد به تبلیغات سو دشمن لبیک گفتند درحالی که نمی دانند در غرب چه می گذرد.

معاون امور سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بسیاری از افراد که در دام دشمن افتادند پشیمان شده اند و نمی دانند که از زن در جوامع غربی به عنوان یک ابزار و کالا استفاده می شود.

وی بیان کرد: در این جنگ فرهنگی و ترکیبی، از بانوانی که می توانند بسیار تاثیرگذار باشند انتظار می رود در راستای جهاد تبیین به وظایف شرعی، دینی و قانونی خود عمل کنند و خنثی کننده توطئه و تهاجمات دشمن باشند.

طالبی با بیان اینکه دشمن به دنبال بی هویتی زن مسلمان است، گفت: الگوی زن مسلمان حضرت زهرا(س) است و تمام زنان جامعه اسلامی ما تاثیرگذار هستند و خیلی تحت تاثیر تهاجمات با آن هوشیاری که دارند قرار نگرفته اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha