دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ |۶ صفر ۱۴۴۶ | Aug 12, 2024
الحجاب

حوزه/به همت کنشگران عفاف و حجاب موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول(س) ساوه و گروه شهید موسی تفرشی دیوار آزاد با موضوع اهمیت نوع پوشش و حجاب در مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت کنشگران عفاف و حجاب موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول(س) و گروه شهید موسی تفرشی "دیوار آزاد" با موضوع اهمیت نوع پوشش و حجاب در مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) ، امروز در مسجد محمد رسول الله (ص)شهرستان ساوه برگزار شد.

کنشگران عفاف و حجاب با طرح این مسئله که افراد با هر پوشش و شکل ظاهری در مراسم حضرت ابا عبدالله (ع) شرکت کنند چون مهمان حضرت ابا عبدالله (ع)هستند، مراسم را شروع کرده و حاضرین در مراسم نظرات مخالف و موافق خود را ارائه کردند.

از جمله دلایل موافقین به آزادی پوشش در مراسم امام حسین(ع)؛ میتوان به : چون مراسم عزاداری امام حسین( علیه السلام )نباید به قشر خاصی اختصاص داشته باشد و برخورد با این افراد موجب دین گریزی می شود؛ اشاره کرد.

در ادامه افراد مخالف به ارائه نظرات خود پرداخته و به دلایل زیر اشاره کردند: در هر فرهنگی به فرزندان آموزش داده می شود که در هر مکان و مراسم نوع پوشش افراد، فرق می کند و پوشش نامناسب در مراسم اهل بیت (علیهم السلام) بی احترامی به اهل بیت (علیهم السلام ) می باشد.

در پایان خانم نجیبه کرمی مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول(س) ضمن بیاناتی به تحلیل نظرات موافق و مخالفین پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha