دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ |۶ صفر ۱۴۴۶ | Aug 12, 2024
حجت الاسلام جعفرنژاد بسیج اساتید

حوزه/ حجت الاسلام جعفرنژاد تاکید کرد: دشمنان با نهادهای مردمی مقابله می‌کنند و درصدد نهادینه‌سازی تفکرات غیردینی و در نهایت براندازی نظام ولایی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام علی جعفرنژاد نماینده ولی فقیه در بسیج اساتید، امروز یکشنبه ۲۱ مردادماه، در دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی مسئولین و اعضای شورای بسیج اساتید کشور در سالن همایش های مجتمع فرهنگی، آموزشی امامت درباره اهداف قیام امام حسین (ع) اظهارداشت: هدف حرکت امام حسین (ع) از مدینه به کربلا بازگرداندن مردم به مدار توحید بود، ایشان با آگاهی کامل از مسیر شهادت خود و یارانش و اسارت خانواده‌اش، این راه را برگزید تا دین محمد (ص) را اصلاح کند.

وی با اشاره به نقشه‌های دشمنان برای محو قیام امام حسین (ع) تصریح کرد: دشمنان تلاش داشتند که خبر شهادت امام حسین (ع) را محدود کنند و از انتشار آن جلوگیری کنند، اما به اذن الهی و با درایت امام، این تلاش‌ها ناکام ماند و برعکس نتیجه داد.

نماینده ولی فقیه در بسیج اساتید با اشاره به اینکه ولایت فقیه،برتر از یک نظریه و در نظام‌های سیاسی دنیا نیز تحقق یافته است، تصریح کرد: اگر مردم در این مسیر همراه نباشند، حکومت دینی نیز محقق نخواهد شد.

حجت الاسلام جعفر نژاد گفت: قدرت در حکمرانی دینی ضروری است، اما این قدرت باید در خدمت حق و عدالت باشد.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: باید با تبیین و آگاهی‌بخشی، مردم را در مقابل این تهدیدات مصون نگه داشت.

نماینده ولی فقیه در بسیج اساتید تاکید کرد: دشمنان با نهادهای مردمی مقابله می‌کنند و درصدد نهادینه‌سازی تفکرات غیردینی و در نهایت براندازی نظام ولایی هستند؛در این شرایط، وظیفه اساتید دانشگاه به ویژه در مواجهه با فتنه‌ها و شبهات مختلف بسیار مهم است.

وی در تبیین وظایف در نظام ولایی گفت: نظام ولایی همان تکلیفی است که ائمه هدی علیهم‌السلام دنبال می‌کردند و ما نیز باید آن را در جامعه اجرایی کنیم؛ وظیفه امام شامل دو جنبه هدایت و نصرت است.

نماینده ولی فقیه در بسیج اساتید توضیح داد: نصرت به معنای دفاع از دین است و امام باید دین را از تحریف و انحراف نجات داده و به شبهات پاسخ دهد. این دفاع از دین به معنای دفاع از مؤمنین نیز است، زیرا خداوند در قرآن فرموده که خود از مؤمنین دفاع می‌کند.

وی در پایان درباره نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: این نظام دنباله‌رو همان نظام علوی و حسینی است و وظیفه ما در این نظام، شناخت و عمل به وظیفه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha