یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ |۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 11, 2024
نشست مدیریت حوزه خواهران یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: در حالی که ۲۲ مرکز آموزشی مدارس علمیه خواهران استان یزد هنوز برخی استیجاری و فاقد ساختمان استاندارد است ولی؛ در سنوات گذشته تقریباً هر سال یک ساختمان آموزشی کوچک و استاندارد با کمترین فشار مالی به دولت ها از محل کمک مؤسسین، خیرین و نیکوکاران احداث شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد کارگرشورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد پیش از ظهر امروز به همراه معاونان مدیریت حوزه خواهران استان در نشستی با دکتر مجید دهقانی‌زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد به تشریح عملکرد بانوان طلبه یزدی در سطح استان پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین کارگرشورکی تأکید کرد: خانواده بزرگ شش‌ هزار نفری خواهران طلبه استان یزد بدون هیچ نشانه تمایزی با سایر زنان جامعه به عنوان سربازان گمنام حضرت بقیة‌الله‌الاعظم ارواحنافداه در حوزه علمیه خواهران استان یزد در سه مقطع سطح دو(کارشناسی)، سطح سه(ارشد) و سطح چهار(دکتری) تحصیل می‌کنند و در ۲۲ مرکز آموزشی حوزوی خواهران در استان یزد مشغول به آموزش معارف اسلامی و فعالیت‌های گوناگون پژوهشی، فرهنگی، تربیتی، تبلیغی، آموزشی و هنری هستند.

وی، تصریح کرد: از این ۲۲ مرکز آموزشی فعال و پویا به عنوان مدارس علمیه خواهران استان یزد در اکثر شهرستان‌های استان یزد هنوز برخی استیجاری و فاقد ساختمان استاندارد هستند.

ساخت‌وساز مدارس علمیه خواهران یزد بدون فشار مالی به دولت ها

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، اظهار داشت: با وجود همه حمایت های صورت گرفته تاکنون و با علم به اینکه نهاد حوزه علمیه خواهران به عنوان یک سازمان نوپا بوده، در سنوات گذشته تقریباً هر سال یک ساختمان آموزشی کوچک و استاندارد با کمترین فشار مالی به دولت ها از محل کمک مؤسسین، خیرین و نیکوکاران احداث شده است.

حجت الاسلام والمسلمین کارگرشورکی با اشاره به ساختمان های نیمه تمام حوزه علمیه خواهران که مجوزهای قانونی را دارند، اظهار امیدواری کرد: با تدابیر ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، اعتبارات مورد نیاز این مدارس در شهرستان‌ها تأمین شود و در زمان مقرر مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد.

وی، با اشاره به رویکرد حوزه علمیه خواهران در زمینه تحکیم بنیان خانواده و جوانی جمعیت، گفت: تأمین نیاز حداقلی بانوان طلبه در مورد ایجاد مهدکودک در کنار مدارس علمیه خواهران همزمان با تحصیل در مدارس، خوابگاه، استادسراها و سایر امکانات در ساخت‌وسازها و پروژه‌های جدید اماکن آموزشی مدارس درنظر گرفته شده است و در پروژه های سابق باید در دستور کار قرار گیرد که رسیدن به این مهم حمایت مسئولین استان به ویژه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی را خواستاریم.

در این نشست، مجید دهقانی زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با تشکر از حضور مدیر و معاونان محتوایی و اجرایی حوزه علمیه خواهران در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با تحلیل کامل از وضعیت اعتبارات تملک، دارایی و سرمایه‌ای کشور و استان، موارد و پیشنهادات مطرح شده مدیر حوزه علمیه خواهران استان را برای بررسی دریافت نمود و قول مساعد داد تا در چهار چوب ضوابط قانونی و بودجه نسبت به تأمین آنها اقدام نماید.

در این جلسه، مریم حسن پور معاون فرهنگی تربیتی حوزه خواهران استان یزد گزارش کوتاهی از وضعیت فرهنگی تربیتی و تبلیغی، فاطمه نظیر معاون آموزش گزارشی از وضعیت آموزشی، رؤیا دهقانی فیروزآبادی معاون پژوهش خلاصه گزارشی از وضعیت پژوهشی و نیز ابراهیم نقیب‌احمدی معاون منابع انسانی و پشتیبانی گزارش کوتاهی از وضعیت پروژه ها و اعتبارات عمرانی حوزه علمیه خواهران استان یزد در مرکز استان و شهرستان‌ها را بیان کردند.

مدارس علمیه خواهران یزد با کمترین فشار مالی به دولت‌ها تأسیس می شوند

مدارس علمیه خواهران یزد با کمترین فشار مالی به دولت‌ها تأسیس می شوند

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha