دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ |۶ صفر ۱۴۴۶ | Aug 12, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام حسینی، با اشاره به برگزاری موفق دوره‌های گذشته کنگره منطقه شعر محرم، گفت: امسال بیش از ۴۰۰ اثر از ۱۴۰ شاعر از استان‌های شمال‌غرب به دبیرخانه این کنگره ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام سید محمود حسینی مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی روز گذشته در آیین اختتامیه کنگره منطقه ای شعر محرم در تبریز، اظهار داشت: این کنگره از اوایل دهه ۷۰ کار خود را آغاز کرده و سابقه بیش از ۲۰ دوره برگزاری را دارد و هر چند در برهه‌ای با وقفه مواجه شد اما پس از کرونا به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان و سازمان بسیج هنرمندان به‌صورت منطقه‌ای دوباره احیا شد.

وی با اشاره به اهداف کنگره در شناساندن شعرای جوان و استفاده از بزرگان شعر آیینی، تصریح کرد: این کنگره در راستای ترویج فرهنگ عاشورا و هر سال به نام یکی از شهدای کربلا و همچنین پرداخت به موضوعات روز برگزار می‌شود که امسال عنوان کنگره به نام حضرت علی اصغر(ع) و شهدای کودک غزه کار خود را آغاز کرد.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: با توجه به محور موضوعی اعلام شده، اشعار مرتبط پذیرش شد که بیش از ۴۰۰ اثر از ۱۴۰ شاعر از استان‌های شمال‌غرب شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان به دبیرخانه این کنگره رسید.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، از دیگر اهداف این کنگره را شناسایی و معرفی شعرای جوان و تجلیل از بزرگان شعر آیینی عنوان کرد و گفت: در کنار تجلیل از برگزیدگان این کنگره از پیشکسوتان شعرای آیینی هم تجلیل می‌شود تا شعرای جوان با اساتید فن و بزرگان این عرصه آشنا شوند.

گفتنی است آیین اختتامیه ششمین کنگره منطقه‌ای شعر محرم ویژه استان‌های شمالغرب کشور با معرفی برگزیدگان در اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد و بر این اساس امین منیری مراغه‌ای، میرتقی سیدی، وحید طلعت، ناصر دوستی و امیر رسولی به عنوان برگزیذگان این کنگره معرفی و تجلیل شدند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha