دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ |۶ صفر ۱۴۴۶ | Aug 12, 2024
نشست بین المللی

سخنرانان در نشست هم‌اندیشی بین‌المللی «ترور شهید اسماعیل هنیه و تاثیر آن بر آینده جبهه مقاومت»، تشییع باشکوه پیکر شهید هنیه در تهران و اقامه نماز رهبر انقلاب اسلامی بر پیکر او را نشانگر وحدت‌طلبی جمهوری اسلامی و ملت ایران دانستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، رژیم صهیونیستی اساسا بر پایه ترور و خشونت استوار شده است و هرگاه احساس کند در عرصه میدان ناتوان است، تلاش می‌کند در کنار به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان فلسطینی، با ترور رهبران مقاومت به زعم خود موانع سلطه این رژیم بر فلسطین را از میان بردارد. در حالی که این ترورها نه تنها از مشکلات صهیونیست‌ها کم نمی‌کند بلکه درخت مقاومت را پایدارتر از گذشته خواهد نمود.

ترورهایی که رژیم صهیونیستی طی چند ماه گذشته انجام داده است بویژه ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران و شهید فواد شکر در لبنان طی روزهای اخیر باعث شده تا منطقه غرب آسیا با خطراتی مواجه شود. اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی که بر خلاف موازین انسانی و قوانین بین‌المللی است، بیش از پیش اهداف و ماهیت استکبار را آشکارتر کرده است.

رویداد «ترور شهید اسماعیل هنیه و تاثیر آن بر آینده جبهه مقاومت» موضوعی است که گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، امروز دوشنبه ۲۲ مرداد با برگزاری یک نشست و هم‌اندیشی بین‌المللی به بررسی آن پرداخت.

استاد رشاد: هر کس با جبهه مقاومت همراهی نکند باخته است

استاد علی‌اکبر رشاد،‌ رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، طی سخنانی در این نشست به ابعادی از شخصیت شهید هنیه پرداخت که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران، تقوا، جهاد دائمی و علم وهبی را از جمله ارزش‌هایی دانست که هر کس به آنها مجهز شود شخصیتی محبوب و جاذب می‌شود که خدای متعال دلها را به حب او درگیر خواهد کرد.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد:‌ شهید هنیه به دلیل اینکه واجد مراتبی از این ابر ازش‌ها بود، از موقعیت خاصی نزد مسلمانان برخوردار گردید.

استاد رشاد آینده فلسطین و منطقه را بسیار روشن دانست و گفت: هر کسی که با این جبهه همراهی نکند باخته است و از قافله فتح باز خواهد ماند.

میراحمدی: آینده جریان مقاومت فلسطین شاهد ارتقا و تقویت خواهد بود

حجت‌الاسلام والمسلمین منصور میراحمدی، معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری نیز در سخنانی، تاثیرگذاری ترور شهید هنیه را بر آینده جریان مقاومت در سه سطح خرد: «خود جریان مقاومت و مردم فلسطین»،‌ میانی: «جریان‌های مقاومت در غرب آسیا» و کلان: «جریان مقاومت ضد استکباری در جهان» بررسی کرد.

وی با ارائه تحلیلی از سطوح سه‌گانه فوق، پیش‌بینی کرد که آینده جریان مقاومت فلسطین شاهد ارتقا و تقویت در ابعاد مختلف خواهد بود.

نورالدین ابولحیه: پاسخ ایران حساب شده خواهد بود

نورالدین ابولحیه، استاد دانشگاه از الجزایر هم به ابعاد پاسخ راهبردی جمهوری اسلامی به جنایت رژیم صهیونیستی در ترور شهید اسماعیل هنیه پرداخت و گفت: راهبرد درست در انتقام خون شهید اسماعیل هنیه این است که پاسخ جمهوری اسلامی با تاخیر و به صورت حساب‌شده صورت بگیرد.

استاد دانشگاه الجزایر تشییع باشکوه پیکر شهید هنیه در تهران و اقامه نماز رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر او را نشانگر وحدت‌طلبی جمهوری اسلامی و ملت ایران دانست.

ایزدهی: منطق مقاومت یک منطق جهانی و بشری است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسجاد ایزدهی، رئیس پژوهشکده نظام‌های سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز منطق مقاومت را یک منطق جهانی و بشری توصیف کرد و گفت: جریان مقاومت در فلسطین پس از پیروزی انقلاب اسلامی دچار تحول گسترده‌ای شد.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) منطق مقاومت ضد اسرائیل که پیش از آن مبتنی بر ناسیونالیسم عربی و جریان مارکسیستی و جبهه چپ بود را به مقاومت مبتنی بر اندیشه‌های متعالی اسلام تبدیل کرد.

سیدقندیل عباس: ترور شهید هنیهموجب وحدت بیشتر جبهه مقاومت شد

دکتر سیدقندیل عباس، استاد روابط بین‌الملل دانشگاه قائد اعظم اسلام‌آباد هم در سخنانی به مسئله جنگ روایت‌ها در خصوص مسئله فلسطین و جریان مقاومت اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه روایت منطقی در مسئله فلسطین روایتی است که از سوی جریان مقاومت با محوریت جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌شود، گفت: این روایت می‌گوید همه فلسطینی‌ها با هر دین و آئینی حق دارند به وطن خود برگردند و دولت تماماً فلسطینی تشکیل بدهند.

قندیل عباس،‌ ترور شهید اسماعیل هنیه را موجب وحدت بیشتر جبهه مقاومت در سطح جهان اسلام دانست و گفت: این ترورها هیچ‌گاه نمی‌تواند صهیونیست‌ها را به اهدافشان نزدیک کند چون آنان از مکر خداوند غافل‌اند.

این هم‌اندیشی بین‌المللی توسط گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با همکاری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌ علمیه، کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، معاونت بین اللمل بعثه مقام معظم رهبری و انجمن مطالعات سیاسی حوزه به صورت مجازی برگزار شد.

مشروح سخنان کارشناسان این نشست متعاقبا منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha