سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ |۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 13, 2024
ایزدهی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین ایزدهی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، منطق ناسیونالیستی و مارکسیستی مقاومت را به منطق اسلامی تبدیل کرد، گفت: امام خمینی(ره) مبارزه در برابر استکبار را مبتنی بر آگاهی‌بخشی عمومی و اراده همه آزادگان جهان استوار ساخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سجاد ایزدهی رئیس پژوهشکده نظام‌های سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ اسلامی طی سخنانی در نشست هم‌اندیشی بین‌المللی «ترور شهید هنیه و آینده جبهه مقاومت»، با اشاره به اینکه بر اساس آیات قرآن سرنوشت جوامع به واسطه اراده خودشان رقم می‌خورد، گفت: جوامعی که در معرض ظلم و استضعاف هستند باید خودشان تصمیم بگیرند که می‌خواهند در استضعاف باقی بمانند یا خیر.

وی رویکرد مقاومت و تلاش برای عدالت و حفظ بقا و همچنین رویکرد تن دادن به ظلم و در نهایت سازش را دو رویکرد قابل تصور در برابر ظالمانی که دیگران را استثمار می‌کنند برشمرد و گفت: سنت بشری نشان داده که افرادی که آینده خود را رقم نزنند قطعا تسلیم ظلم و ستم خواهند شد.

مدیر گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ اسلامی، منطق مقاومت را یک منطق جهانی و بشری دانست و گفت: همه کسانی که بویی از انسانیت برده‌اند با مقاومت زندگی می‌کنند، اما این مقاومت ممکن است سبک‌های مختلفی داشته باشد و پیروزی در مقاومت تابع سبک‌ها و منطق مقاومت است.

وی خاطرنشان کرد: پس از آنکه باند جنایتکار صهیونیستی بخش‌هایی از فلسطین را غصب کردند، ساکنان فلسطین بر اساس منطق بدیهی و انسانی مقاومت کردند. اما نکته مهم این است که مقاومت آنان و همچنین مقاومت مردم لبنان تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر ناسیونالیسم عربی و یا مارکسیسم و جبهه چپ در تقابل با اسرائیل به عنوان یکی از نمادهای نظام سرمایه‌داری بود.

حجت‌الاسلام ایزدهی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی منطق ناسیونالیستی و مارکسیستی مقاومت را به منطق اسلامی تبدیل کرد، افزود: امام خمینی (ره) مبارزه در برابر استکبار را مبتنی بر آگاهی‌بخشی عمومی و اراده همه آزادگان جهان استوار ساخت.

رئیس پژوهشکده نظام‌های سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد: منطق مقاومت اسلامی مبتنی بر معنویت‌گرایی و «احدی الحسنیین» است که در آن پیروزی و شهادت هر دو به معنای پیروزی است. لذا مجاهدان فلسطینی و لبنانی بر اساس باور و ایمان خود مبارزه می‌کنند و شهادت برای آنان عین عزت است.

وی با اشاره به اینکه جهان امروز در یک نظام سلطه‌جویانه به سر می‌برد، گفت: در چنین سیستمی مقاومت بر پایه اخلاق و معنویت و هم‌افزایی جریان‌های مقاومت تنها راه مقابله با استکبار است.

حجت‌الاسلام ایزدهی با بیان اینکه جدای از منابع دینی، عقل نیز حکم می‌کند که جهان اسلام در برابر رژیمی که به هیچ یک از قیود اخلاقی و انسانی و حقوقی پایبند نیست ایستادگی کنند، افزود: آینده مقاومت در اختیار اقشار بیدار و بصیری است که هم سلاح در دست دارند و هم به آگاهی‌بخشی عمومی می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد با رژیمی روبرو باشیم که به هیچ قیدی پایبند نباشد، تنها راه این است که پاسخ ما به جنایات او به گونه‌ای باشد که انجام عملیات‌های تروریستی را به ضرر خود و هزینه‌زا ببیند.

رئیس پژوهشکده نظام‌های سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه سکوت در برابر رژیم صهیونیستی جری شدن او را در پی دارد گفت: ما در برابر یک رژیم جنایت‌کار بین‌المللی هستیم و نه شخص نتانیاهو. مواجهه با رژیمی که در یک لحظه بیش از ۱۰۰ نفر را به شهادت می‌رساند باید سخت و پشیمان‌کننده باشد.

حجت‌الاسلام ایزدهی در پایان با اشاره به اینکه جهان کنونی فقط قدرت را به رسمیت می‌شناسد، افزود: پیروزی با کسی است که در برابر قدرت از قدرت کار بگیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha