دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ |۶ صفر ۱۴۴۶ | Aug 12, 2024
بنیاد

حوزه / مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان گفت: خانه ایثار این استان هفته دولت امسال آماده افتتاح و بهره برداری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام هبت‌الله هاشمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه با تمام توان برای حل مشکلات جامعه ایثارگر تلاش می‌کنیم، اظهار داشت: در بدو ورود بنده به بنیاد، ۱۱ هزار پرونده بلاتکلیف وجود داشت که این تعداد تعیین تکلیف و شاهد روشن شدن این پرونده‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه در استان موضوع معیشت جانبازان دهک‌های یک، دو و سه حل شده است، گفت: در سال، ۲ هزار و ۲۲۸ مورد مشاوره و ۷۲۵ کلاس آموزشی و ۲ هزار و ۵۲۳ دوره تخصصی برای خانواده‌های ایثارگر برگزار شده است.

مدیر کل بنیاد شهید لرستان، به اجرای طرح سپاس و دیدارهای چهره به چهره دو سال اخیر با خانواده‌های شهدا و ایثارگر اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون در اجرای طرح سپاس، ۲۰ هزار دیدار چهره به چهره با خانواده معظم شهدا و جامعه ایثارگر انجام شده است.

حجت الاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر در حوزه پزشکی با برگزاری کمیسیون‌های پزشکی و پرستاری بسیاری از مشکلات خانواده‌های ایثارگر مرتفع شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه اشتغال و وام‌های اشتغال، بنیاد شهید لرستان توانسته ۹۴ درصد وام‌های اشتغال را جذب کند و امسال نیز با رایزنی‌های صورت گرفته، حدود هزار و ۷۰۰ ثبت نامی داشته که همه آنها پرداخت خواهند شد چرا که از جانب بنیاد اعتبار اخذ شده و تخصیص داده شده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، اظهار کرد: در حوزه فرهنگی نیز ۲ هزار و ۲۰۰ سند افتخار والدین شهدا ثبت شده و این طرح در طول سال ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام هاشمی گفت: بنیاد شهید ۱۸ عنوان برتر کشوری کسب کرده و در دو سال متوالی بنیاد شهید لرستان در طرح شهید رجایی مقام اول را نیز به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه خانه ایثار لرستان در گذشته وضعیت خوبی نداشت، اما با اقدامات صورت گرفته اکنون زنده و پویا شده و شاهد فعال شدن دوباره این مجتمع که یک ظرفیت بسیار مهم برای استان است، هستیم، ابراز کرد: برای اولین بار در لرستان خانه ایثار آماده افتتاح و امسال در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان یادآور شد: در تبدیل وضعیت ایثارگران، بنیاد شهید لرستان در بین ادارات کشوری رتبه برتر را کسب کرده و از چهار هزار نیروی ایثارگر در ادارات لرستان بیش از ۳ هزار نیرو تبدیل وضعیت شده‌اند و امیدواریم با توجه به تلاش‌های صورت گرفته این روند تکمیل شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha