دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ |۶ صفر ۱۴۴۶ | Aug 12, 2024
علامهمجلسی

حوزه / دبیرعلمی مدرسه علمی پژوهشی علامه مجلسی گفت: دومین دوره مدرسه تابستانی حوزه علمیه اصفهان با نام «مدرسه علمی پژوهشی علامه مجلسی» به همت موسسه الهیات و معارف امامیه و با همکاری انجمن حدیث، دانشگاه قرآن  وحدیث و مرکز تحقیقات رایانه‌ای اصفهان برگزار شد.

محمد جندقیان در گفت وگو با خبرنگار حوزه از اصفهان، پیرامون فعالیت مدرسه علمی پژوهشی علامه مجلسی در اصفهان اظهار داشت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب در توصیف علامه مجلسی «ایشان، عالمی مظلوم در بین عالمان شیعی است».

وی افزود: بر همین اساس تأکید معظم له و همه مراجع و بزرگان مکتب تشیع بر آن است که هر چقدر می‌توانید در غبارزدایی ازمظلومیت این عالم وارسته و موثر در فرهنگ تشیع کوشش کنید.

دبیرعلمی مدرسه علمی پژوهشی علامه مجلسی تصریح کرد: دومین مدرسه تابستانی حوزه علمیه اصفهان به همت موسسه الهیات و معارف امامیه و با همکاری انجمن حدیث، دانشگاه قرآن وحدیث و مرکز تحقیقات رایانه‌ای اصفهان در ۱۶ و ۱۷ مرداد برگزار شد.

وی ادامه داد: در این مدرسه ۶ نشست تخصصی در ابعادِ گوناگون شخصیت و اندیشه علامه مجلسی برگزار شد و اندیشمندان و محققانی از سطح کشور نسبت به ارائه تازه‌ترین یافته‌های علمی خویش درباره علامه مجلسی مبادرت کردند.

جندقیان خاطرنشان کرد: گزارش و نمایش نسخه خطی کامل بحارالانوار به قلم مجلسی و یادداشت‌های وی بر نسخه‌های شاگردانش از جمله اقدامات جذاب در این مدرسه تابستانه بود.

وی تأکید کرد: علامه مجلسی از کوشاترین عالمان و با اندیشه‌ای در میانه‌ اخباری‌گری و اصولی، فردی به شدت اخلاقی و معنوی، حامی رشد علمی در ابعاد گوناگون علوم نقلی و عقلی، مشغول به نشر تخصصی معارف و البته فرهنگ‌سازی عمومی و اجتماعی و در یک کلام، احیاگر حدیث شیعه و میراث اهل‌بیت(ع)، بود.

دبیرعلمی مدرسه علمی پژوهشی علامه مجلسی ابراز کرد: در بخشی از مباحثِ این مدرسه تابستانه، اتهامات وارد شده به مجلسی مطرح و مورد ارزیابی قرار گرفت، اتهاماتی که گاه حتی به تشیع و با محوریت مجلسی زده می‌شود.

وی اضافه کرد: این مدرسه با حضور ۵۰ نفر از اساتید، پژوهشگران، دانشجویان و طلاب تحصیلات تکمیلی در محل مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha