سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ |۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 13, 2024
جعفری

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان خوزستان از آغاز فعالیت‌های تبلیغی مبلغان مدارس علمیه خواهران استان در ایام اربعین حسینی به مدت ۱۵ روز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، خانم جعفری در جمع خبرنگاران عنوان کرد: با عنایت به نزدیک شدن ایام اربعین حسینی و آغاز عملیات برگزاری مراسم عظیم پیاده‌روی اربعین و با توجه به رسالت حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان یکی از داعیه‌داران ترویج فرهنگ دینی و لزوم مشارکت در خدمت‌رسانی به زوار حضرت سیدالشهداء(ع)، مبلغین مدارس استان در مواکب اربعین حسینی مستقر خواهند شد.

وی گفت: مطابق جلسات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این معاونت با همکاری ستاد عتبات استان اقدام به اعزام مبلغات از بین مدارس کوثر خرمشهر، امام‌خمینی(ره) بندر امام، حضرت‌خدیجه(س) ماهشهر، فاطمیه اروندکنار و ریحانه‌النبی(س) شادگان، به مرز شلمچه و مدارس فاطمه‌الزهرا(س)، مرکز تخصصی الزهرا(س)، فاطمه معصومه(س) اهواز، خدیجه کبری(س) سوسنگرد در مرز چذابه به منظور تبلیغ و پاسخگویی به سؤالات شرعی بانوان نموده است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان خوزستان ادامه داد: برپایی حلقه‌های معرفت، پاسخگویی به سوالات شرعی و شبهات، عفاف و حجاب، مظلومیت غزه و تبیین مسائل روز، تصحیح قرائت نماز و مشاوره، کار با کودک و نوجوان، سخنرانی، آموزش زیارت اربعین از مهم‌ترین فعالیت‌های بانوان مبلغه در این مواکب خواهد بود.

وی در خصوص برپایی مواکب توسط مدارس علمیه خواهران استان به شکل مستقل و غیر مستقل و با همکاری ادارات و سازمان‌ها خبر داد و افزود: مدارس شهرهای شوش دانیال، شادگان، شوشتر، ایذه و شوشتر به شکل مستقل مواکب خود را برپا نموده و علاوه بر خدمات رسانی به زوار اباعبدالله‌الحسین(ع)، از ظرفیت مبلغین خود جهت بهره‌مندی عموم بانوان استفاده می‌کنند و بقیه مدارس استان فراخور امکانات مدرسه به‌ویژه اعزام مبلغین با سایر مواکب موجود در شهر همکاری می‌کنند.

جعفری گفت: اجتماع مبلغان اربعین در مدارس علمیه استان به جهت بیان اهمیت حضور مبلغان و تبلیغ در مراسم با شکوه اربعین حسینی و سوق دادن فعالیت‌های مبلغان به سمت مرتفع شدن آسیب‌های مربوط به بانوان در همه موضوعات و تبیین مسائل مهم روز از جمله مسائل ابلاغی به مدارس علمیه خواهران است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha